|
|
|
|---|---|
|
hej efter att jag hade gjort en oljeservice på min 320d så nollställde jag enligt mekartipset... men körsträckan blev bara 2000mil till insp.1 är inte det för kort.. har för mig att det är 3000mil:s intervaller på bmw.. har jag fel... | |
| ..det baseras på hur du kör.. alltså din körstil. | |
|
det stog 2000mil direkt när jag starta den efter service... hade inte kört en meter. sen räknade bilen ner från 2000mil, har inte ändrat sig heller nu när jag kört ett tag.. står för tillfälligt på 1650mil, har kört väldigt fint och försiktigt. tycker att det är lite skumt.. mvh |
|
|
Har du missat att serva bilen i tid tidigare service så får du ett kortare intervall vid nästa nollställning. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
|
tryggve!! första gången jag gör service på den.. men jag gjorde den ca 200mil för tidigt borde inte det plusas på lite då.. eller blir service intervallen riktig efter nästa gång. tack.. |
|
|
Bilen räknar ner mil till nästa service på använd bränslemängd. kör du 200km/h, så kommer du bara att kunna åka ca: 1000mil tills det är dags för nästa service igen, kör du däremot lite mer som en tant, så kanske bilen bara drar 0.60, så blir det genast en massa mer mil tills bilen skall in på service igen. Oj, så nu att de ve an diesel du hade. Nåväl, min egen bil (330Ci) räknar ner till service baserat på hur mycket bränsle den gjort av med iaf. // C |
|
| Nu täntke jag vara lite fräck och sno din tråd... Jag är också lite fundersam över min serviceindikator.. Har som sagt kört en e46 320 2003'a i c:a 2 veckor. Den har gått 11.800 mil. När jag köpte den skulle nästa Oljeservice vara vid 13.800 mil. Nu efter att jag haft den i två veckor står den på 12.400 mil.... Alltså.. Jag tycker själv att jag kör lungt med bilen.. fattar inte hur lungt förra ägaren körde med bilen om serviceintervallen sjunkt med 1400 mil... Vad gör jag för fel när jag kör :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.