AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
989

Vilket ljudpaket ska man välja till ny 120i?

Tänkte lägga en beställning på en 120i med M-paketet. Är inte nöjd med ljudet i min 116i som har orginalljud. Är inget hififreak men gillar bra musik på hög volym. Tänkte beställa Radio Professional för MP3-möjligheterna men vet inte vilket högtalarsystem jag ska satsa på. Berätta om era erfarenheter av de två tilläggssystemen Hi-Fi och Hi-Fi Professional. Möjligtvis någon som har haft mjlighet att jämföra de båda?
Har tyvärr inte jämfört dessa system men jag valde HiFi som jag tycker är prisvärt. Betydligt bättre ljud än i min fd E46 med standardljud som jag gissar går att jämföra med din nuvarande 116.

Pro radion är ett bra val. Var tveksam till den först men blev övertygad här på forumet. Valde den iofs först och främst för att kunna välja till USB.

M v h
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Kan bara rekommendera HiFi-paketet som är ett i mitt tycke självklart val. Det skiljer klart jämfört med standardpaketet. Var runt lite på andra (utländska) forum där den allmänna uppfattningen tycks vara att HiFi-paketet är värt pengarna, men att HiFi-Prof inte direkt tillför något. Men i ärlighetens namn skall sägas att jag aldrig har lyssnat på det största paketet i 1-an.
Tack för åsikterna, tar gärna emot fler.....
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
jag har jämfört hifi mot hifi professional i 1, 3 & 5 serien.
sammanfattningsvis så håller jag med om att vanliga hifi-systemet är prisvärt, speciellt då man slipper beställa prof radion a 2500kr (varför vill man ha denna?)
skulle väl säga att jag kategoriserar vanliga hifi ung som volvos mellanmodell, saabs AS2 i 9-5an. helt ok med andra ord.

men steget upp till logic7 är markant.
förutom en helt annan ljudbild, med hyffsat god placering framme vid rutan så är klippet i låg/midbasen av helt annan kaliber, något som kanske minimerar behovet av en extern baslåda.
jag är själv lite hifinörd och logic7 skulle jag kunna leva med utan vidare, utan att få för mig att börja byta delar.
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
det du får göra är att ta med dig några favoritskivor till en handlare som har 1serie med bägge systemen inne :-)
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Logic7 finns väl inte till 1-serien?
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Logic7 finns väl inte till 1-serien?
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
mixtus>
ursäkta min felskrivning.
det är helt rätt, processorn med dolby-avkodare som H/K kallar logic7 finns ej att tillgå till 1serien. 1serien med hifi prof saknar vidare centerhögtalare och 2 surroundkanaler bak.
dock är de element som finns och förstärkeri av samma sort som i logic7 systemen (dvs betydligt bättre än vanliga hifi).
Mo
217
Monclair
X3 3.0D - 06
HiFi - paketet tycker jag är mycket bra! Hellre komplettera med en baslåda för lite av dom 5000 du sparar på att köpa stora paketet.....om du nu skulle behöva....
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Tycker inte att hifi-paketet är värt pengarna. Hi-fi professional har jag inte lyssnat på.
Hade hi-fi i min -06:a och enda skillnaden var att det lät något bättre bak.

Gillar man ljud och vill få bra ljud skulle jag eftermontera..

Min kärra:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.