|
|
|
|---|---|
| Är sugen på att köpa en BMW 850 men det är lite som behövs göras på den för bra skick. Framrutan behöver bytas då det är en spricka i den, under bakluckan under nummerplåten finns rost, ett hål i förarsätet och inredningen är i tyg istället för skinn. Touchad i fronten så ena "lilla grillen" är lite sne. Arbetskostnad på dessa saker? | |
|
ganska låga då du kan göra det mesta själv. BMW e lag |
|
|
1500-2000 för rutan (försäkringsfråga). Rost (ytrost?) finns det ju många hjälpmedel mot, dessutom på ett ställe som inte syns, 500-1000kr. Byte till skinninredning borde vara melodin dock tror jag priset är väldigt varierande 5000-8000kr. Framstolarna bör man vara 2 pers för att byta då de är väldigt tunga. Grillen låter inte som något avancerat precis, det borde du kunna göra själv. Sammanfattningsvis så tycker jag att du målar upp "småfix" jämfört med vad som kan kosta till denna bil. Rost och hål i inredningen ringer inga klockor om att bilen haft en skötsam ägare precis! Har du bilder mer info kring bilen? |
|
|
Kollade upp med några försäkringsbolag om det där med framrutan. Och eftersom att bilen är avställd nu och jag sätter en försäkring EFTER att rutan sprukit så går det inte på garantin, och att byta ruta kostar drygt 9000:- Rosten har jag inte vågat peta på så mycket eftersom det syns mest som knögglig lack. Det känns inte riktigt heller som att ägaren varit så skötsam då det är ganska trotoarbesökta fälgar. (Kan vara tidigare ägare, vad vet jag) Större/Öppnare ljuddämparsystem må låta gott, men att det är faktiskt brunt (känns som det är en bra del gods kvar) känns lite oroande. Är original rostfritt eller går det att få tag i billigt? Den ska provköras på Lördag, men blir det köp kommer det att prutas kraftigt. Länk |
|
|
Försäkringsbolaget kan ju inte veta när rutan gått sönder.. Försäkra bilen och anmäl sedan rutan. |
|
|
shhhh!!!! jag som har perfekt prut-anledning ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.