|
|
|
|---|---|
| Tjena, jag undrar om någon har monterat oljetrycksmätare & oljetemp mätare? isåfall hade ni addapter till kontakterna eller hur kopplade ni in dom? | |
|
Tja, på min förra Bimmern hade jag oljetrycksmätaren med en adapter på samma ställe där tryckgivaren sitter o temp mätaren i ventilkåpan. Har lyft av kåpan o borrat ett håll på baksidan. Köp inte Biltemas adapter för dom håller inte. Jag byte 2 gånger! Efter en besök hos lokala VVS handlare o inhandlande av en "T"-rör var det mycket bättre! BMW - Beroende Med Wilja! |
|
| okej, var köpte du din addapter och dina mätare? | |
| men gängade du i ventilkåpan eller hur gjorde du? | |
|
Jag köpte allt på Biltema. I ventilkåpan har jag bara borrat håll så att givaren gick genom prcis o det var gänga på givaren så tog 2st kopparbrockor (1 på in- o 1 på utsidan) o skruva på ett låsmutter. Om du skaffar en "X"-rör(4 anslutningar) så kan u montera allt på samma plats så du sliper borra i kåpan. BMW - Beroende Med Wilja! |
|
| Skall man sätta x kopplingen där tryckgivaren sitter eller? | |
|
Japp! men det kan behövas en adapter mellan kopplingen o motor. Du får se själv hur det ser ut, det finns många olika kopplingar o sen är det bara att skruva på det andra. BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
vad köpte du för nått att sätta fast alla mätare i? den man sätter på a-stolpen ser så rice ut |
|
| änsålänge har jag inte köpt, jag vill bara veta så jag vet vad jag skall köpa och så det passar. vad jag vet så finns det bara det ju :S | |
|
Jag sätte mina längst ner på mitten i panelen, precis under askkoppen. BMW - Beroende Med Wilja! |
|
| okejdå, blev det snyggt då? du har ingen bild på det så jag ser hur det ser ut!? | |
|
Nej.... sålde bilen för x antal år sedan. BMW - Beroende Med Wilja! |
|
| okejdå, men blev det snyggt då eller? tycker du man skall sätta där eller i a-stolpen? | |
|
Smaken är som baken :) Jag hade där för jag tycket inte om det där sportbil stuket o mätarna i a-stolpen o så ser jag dåligt på nära håll ;) BMW - Beroende Med Wilja! |
|
| okejdå, jag har gått ut och kollat själv i bilen hur det skulle se ut, tror inte det blir så dumt faktiskt. Och får bli att köpa en X koppling hos någon vvs handlare, men hittade du rätt gänga på den eller du fick gänga om den själv? | |
|
Nej. jag hadinte gängat nåt. Kollade vad är det för gänga på dom alla grejer sen gick jag till shopen o sa vad jag behöver. Allt kosta 150kr om jag minns rätt, X koppling med adapter - det är inte samma gänga på alla grejer. BMW - Beroende Med Wilja! |
|
| okej då, men hade du ett borr som var exakt 52mm i diameter eller? | |
|
Inte borr men hålsåg Länk o plast eller trä panel. Om du ska ha panell för A-stolpen så behöver du inte borra några håll. BMW - Beroende Med Wilja! |
|
| ja, det var det jag menade, men den är juh 52mm i diameter men där var bara 54 som närmast, då passar den juh inte. går mätaren rakt igenom. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.