AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
843

Oljetrycks mätare & Oljetemps mätare

Tjena, jag undrar om någon har monterat oljetrycksmätare & oljetemp mätare? isåfall hade ni addapter till kontakterna eller hur kopplade ni in dom?
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Tja, på min förra Bimmern hade jag oljetrycksmätaren med en adapter på samma ställe där tryckgivaren sitter o temp mätaren i ventilkåpan. Har lyft av kåpan o borrat ett håll på baksidan.
Köp inte Biltemas adapter för dom håller inte. Jag byte 2 gånger! Efter en besök hos lokala VVS handlare o inhandlande av en "T"-rör var det mycket bättre!

BMW - Beroende Med Wilja!
okej, var köpte du din addapter och dina mätare?
men gängade du i ventilkåpan eller hur gjorde du?
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Jag köpte allt på Biltema.
I ventilkåpan har jag bara borrat håll så att givaren gick genom prcis o det var gänga på givaren så tog 2st kopparbrockor (1 på in- o 1 på utsidan) o skruva på ett låsmutter.
Om du skaffar en "X"-rör(4 anslutningar) så kan u montera allt på samma plats så du sliper borra i kåpan.

Skall man sätta x kopplingen där tryckgivaren sitter eller?
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Japp! men det kan behövas en adapter mellan kopplingen o motor.
Du får se själv hur det ser ut, det finns många olika kopplingar o sen är det bara att skruva på det andra.

Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

vad köpte du för nått att sätta fast alla mätare i?
den man sätter på a-stolpen ser så rice ut
änsålänge har jag inte köpt, jag vill bara veta så jag vet vad jag skall köpa och så det passar. vad jag vet så finns det bara det ju :S
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Jag sätte mina längst ner på mitten i panelen, precis under askkoppen.

okejdå, blev det snyggt då? du har ingen bild på det så jag ser hur det ser ut!?
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Nej.... sålde bilen för x antal år sedan.

okejdå, men blev det snyggt då eller? tycker du man skall sätta där eller i a-stolpen?
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Smaken är som baken :)
Jag hade där för jag tycket inte om det där sportbil stuket o mätarna i a-stolpen o så ser jag dåligt på nära håll ;)

okejdå, jag har gått ut och kollat själv i bilen hur det skulle se ut, tror inte det blir så dumt faktiskt. Och får bli att köpa en X koppling hos någon vvs handlare, men hittade du rätt gänga på den eller du fick gänga om den själv?
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Nej. jag hadinte gängat nåt.
Kollade vad är det för gänga på dom alla grejer sen gick jag till shopen o sa vad jag behöver. Allt kosta 150kr om jag minns rätt, X koppling med adapter - det är inte samma gänga på alla grejer.

okej då, men hade du ett borr som var exakt 52mm i diameter eller?
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Inte borr men hålsåg Länk o plast eller trä panel.
Om du ska ha panell för A-stolpen så behöver du inte borra några håll.

ja, det var det jag menade, men den är juh 52mm i diameter men där var bara 54 som närmast, då passar den juh inte. går mätaren rakt igenom.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.