|
|
|
|---|---|
Vantage |
Hur tåliga är vi svenskar idag när vi köpt en bil som har brister ??? Läs och begrunda den stackars saten som upplevt detta med sin bil.... ( Obs: inget med märket i sej att gör ) Länk Niclas |
|
han funderar på en Volvo igen:) alla fel i denna är dock inte riktiga fel (byte sidolykta t ex) ViB hade ett liknande fall med en BMW häromåret, den köparen verkade mindre tålmodig... |
|
| haha och snubben vill ha en till xc70 =) | |
|
Stackars s*te! Men när jag kom fram till den här punkten bröt jag ihop av skratt, allt har gått fel! "2005-05-19, 1 fel: Domkraften vek sig vid byte av hjul på E4:an, byte till ny domkraft." |
|
| Tycker karln verkar intelligent. Bland det dummaste man kan göra när det gäller sådana här fall är att lita huvudsakligen på sina egna erfarenheter. | |
|
För lågt ställda strålkastare Ljus instrumentpanel inte alltid justerbart Bromsbelägg byte fram två sidor Inställning av för lågt ljus. Byte sidolykta. Justering främre stötfångarhörn, glipa. Kontroll av vänster bakvagn. Tätningslist, byte förarplats. Dörrjustering. Domkraften vek sig vid byte av hjul på E4:an, byte till ny domkraft. Lacking efter åverkan på vänster flygel och dörr. Försäkringsärende. Kontroll av felaktig nyans av lackarbetet. koll av fellackering Byte trasiga lampor höger bak. höger framskärmsskydd glipar Ska åtgärdas. bara det var väl 30 fel... ...men visst är det så, när bilen funkar bra och är nöjd och man gillar bilen har man överseende med mycket, börjar den strula hänger man upp sig på ALLT! PP |
|
|
Iwarsson: Det krävs ett starkt psyke för att klara av sådan otur... vet ju själv hur jobbigt det är med punktering lägg till domkrafts problem längs E4 an och man hade varit riktigt knäckt!! Mpower |
|
|
@ betan: Jodå jag förstår att det säkert är riktigt knäckande. Min tanke var mer förutom ALLT krångel, så händer även det med domkraften. Som grädden på moset... Ironin alltså bestämd av att det kunde bli ännu värre... |
|
|
Otroligt pedant och okunnig ägare tilsammans med många av volvos vanliga bister och dessutom slitdetaljer. Börjar fundera på om verkstaden varit lite likgitliga samtidigt. Kärleken: Länk |
|
Vantage |
Anmärkningsvärt är att bilen verkar läcka som ett såll ??!! Läckage vid passagerar utrymmet;dörrarna och taklucka ??? Hela karossen verkar skev !!! Verkar skumt allt detta och Volvo ( Bilbolaget ) svär sej fria med kompensation för fel nyans av lacken ??? Sverker borde raggat upp dom och luvat de ansvariga offentligt ;-)) Kanske vi på Forumet kan övertala den olycksalige ägaren om ett bättre framtida val av bil ;-)) Niclas |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.