|
|
|
|---|---|
|
Jag håller på och letar efter en Z3 coupe och vill höra vad ni tycker man skall satsa på. En 2,8 l eller en 3,0 l motor. 3,0 an är ju nyare och dyrare men får man valuta för pengarna? | |
|
Provkör och avgör själv! Det hela är väl en fråga om hur mycket pengar du vill lägga och på på vad. Precis som du säger, 3,0:an är ju nyare och motorn är roligare helt klart. Den kostar mer och du får en nyare och roligare bil. Men testa och begrunda är mitt tips. |
|
| ta bilda din egen uppfattning om prestanda o ekonomi.bägge är väldigt bra motorer.välkommen föresten... | |
|
Prova och avgör själv som sagt var... 2.8'an är lite lugnare i motorkarraktären medans 3.0'an känns mer varvvillig och kommer lite mer på höga varv än 2.8'an. Men båda 2 är som sagt var väldigt trevliga motorer och det är riktigt bra ork i 2.8'an också. Jag var helnöjd med 3.0'an och tyckte det var värt varenda spänn när jag bytte från 2.8'an... så prisgapet är befogat. /Magnus Länk Happiness isnt around the corner... Happiness IS the corner! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.