|
|
|
|---|---|
| fick hjälp av en som heter Christian som jobbar med att leta försäkringar , att leta rätt på billigaste föräkringen till min Alpina b10 3,3 som jag nyligen köpt. läste här på forumet att dom skulle var riktigt dyra att försäkra. mitt pris blev iaf 6483:- helår halv försäkring och jag är 24år. tycker det är gansk ok. skriv gärna om ni vet något ställe där det är billigare , skulle vara kul att veta. | |
| MYCKET ok tycker jag :) | |
|
Kolla in Alpinacs.se,där finns det info och möjligheter till entusiastförsäkring allt beroende på hur du vill använda bilen,ingår ju ett visst ansvar. Betalar själv för min som är avställd på vintern 1299:/år. Mvh Dic. |
|
|
Fick du även priset för helförsäkring? Och för att gå en uppfattning, hur mycket betalar du för din 330? ___ //Ulf |
|
| skulle få betala 12043kr helförsäkring på Alpinan... 330 har jag på Lf och bet 480kr mån halvförsäkring... | |
|
Med andra ord ungefär en hundring mer per månad för Alpinan än 330'n och det är ju helt ok. ___ //Ulf |
|
|
Var själv sugen på en B10 3.3 för några år sedan och fick då väldigt höga premieförslag när jag kollade. Gjorde precis en ny sökning på en B10 3.3 Touring -00 på samma bolag som jag har mina bilar, dvs If. Helförsäkring, helårsbetalning, 20%-rabatt, 40år, eget låst garage, självrisk 4500, ingen under 25 år, max 1500 mil, bilextra B10 3.3 T -00 - 8853 kr 530iAT -01 - 4906kr M5 -01 - 7430kr Visst är det bättre priser än jag fick förra gången men då har jag också flyttat till en mindre ort och har eget garage. Körde även en koll på Originalförsäkring som tidigare gav mig dom bästa priserna...Samma förutsättning som If men självrisken är här 4000kr och min rabatt är 10% via BMWCS B10 3.3 T -00 - 11822kr 530iAT -01 - 5689kr M5 -01 - 8319kr ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.