AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
1.523

Mer "allvarliga" dyra reparationer ?

Visa användare
64
850i-91
BMW 850i 1991 E31
Så nu har man snart bytt den övre sumppackningen med. Kollat hjulupphägningen, bytt 2 krägningshämmare, läst av felminnet och en vanlig oljeservice så klart. Det var en komplicerad sak att byta den packningen tydligen.

Nu till min fråga är det något mer man kan vänta sig av bilen nu? Något som "brukar" gå sönder runt 16000 mil (har ingen aning om ärligheten i milen men det stämmer sen den kom till Sverige 97 iaf).

Jag menar dyra reparationer självklart är ju det individuellt vad som är dyrt så ös på med fel bara ;)

No turbo just real power!!
netz
Har du EDC och framstöttorna börjar sloka räkna med 12k/st,
bak vet jag inte vad det går på
Dyrt är ju relativt som du sa :-)
netz
Fel... relativt skulle va individuellt ... sak samma
Visa användare
64
850i-91
BMW 850i 1991 E31
stötarna fram e riktigt bra men vad är EDC?

Li
90
Lidmalm
Polestar 4 LRDM Performance -25
EDC är elektroniskt ljusterbara dämpare. Har du en knapp vid växelspaken som du kan välja mellan S (Sport) och K (Komfort) så har du det.
Visa användare
64
850i-91
BMW 850i 1991 E31
ok så 20 000 när dom går.. ngt mer ? Hur kollar man dom?

Visa användare
64
850i-91
BMW 850i 1991 E31
Kollade stötarna fram och har inte den dyra varianten utan, budget på både gott och ont ;)

netz
Byte av bakstycket i kombi instrumentet 7-8k, det händer att alla visare i instrumentet får spelet och växlar mellan flipperspel och sten dött .

Men då är man ju på nivån billigt.:-D

Det är lustigt vad referens nivån för kostnader förändras sen jag köpte min.
Ex rep kostnad 5000:-
År 1= svindyrt
År 2= "mutter"dyrt
År 3= Billigt
År 4= Är det rea "eller"

Netz
Visa användare
64
850i-91
BMW 850i 1991 E31
Jag har faktiskt bytt från Chrysler Cabriolet och den är F*n inte billig att vare sig serva eller äga. Räknade och kostnaderna är marginellt högre för 850.

Kan man tacka Hedins bil för usch vilka bovar.

Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
Nu har min bara gått 9000 mil och kommer precis från verkstad.

-databoxar 3000 för insp. och 1800 för styrenheten
-luftmassemätare 600 kr styck
-lamda 400 kr

Allt från skroten.
Sen får vi se hur länge det håller..

Tänkte mest berätta så du såg ungefär vad det kan kosta om det går sönder..

Innan jag köpte den byttes tändsystem, bussningar och en jäkla massa smått.

Gick på 40 000:-

Det kan kosta mycket att vara tillsammans med en E31
Visa användare
64
850i-91
BMW 850i 1991 E31
Jo att det kostar det vet jag, kollade bilen innan och det som jag visste vid köp var att sumpen läckte men det justerades på priset. Funderar på att köpa en till och plocka ihop det bästa av den. Tyvärr finns det dåligt med reservdelsbilar som är E31 med V12a.

Visa användare
1.465
ChristianF
325iT -07
Det ligger en på blocket just nu. Krockad men ska ändå vara hyfsat OK. Jag är intresserad av lite delar om du nu får för dig att köpa den.
Det finns gott om delar på skroten i sverige och tyskland. Hittils har jag hittat allt jag behöver.
Vill ha CSi paket :)
Visa användare
64
850i-91
BMW 850i 1991 E31
Ok kan vara bra att veta, jag lägger inte gärna pengar på begagnat men vissa delar kan det ju vara värt att köpa. Har du några bra länkar?

Visa användare
1.465
ChristianF
325iT -07
www.bildelsbasen.se

Jag behövde 3 boxar. Fick ge 7800 kr för alla tre. Nya kostar dom 1760 Dollar styck. Du förstår kanske varför det blev skroten?

Sen köpte jag lambda, tändspolar och luftmassemätare...

Bilen på blocket --> Länk

Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Usch! Man blir alldeles svettig är man läser era inlägg.
Det är tur att ni har lädret i ordning, det verkar krävas för att äga dessa
dyrgripar.

Jag tycker min plånbok har jämt göra att släppa till reparations-slantar till min 318, pust! ;)

/L
Visa användare
507
GooCart
E24/ 635Csi -86
Jag kan bara hålla med Leffo. Själv skulle jag aldrig orka lägga ner den tiden och det engagemanget. Hus, barn, jobb och sommarstuga har en förmåga att ockupera tiden och förbruka slantarna.

Allvarligt, ni två är urtypen till dom som faktiskt kan ro i land ett köp av en "billig" entusiastbil med "pyssel kvar före bes". För en mer bekväm bilbrukare, med betoning på brukare, så är det nog tryggare att, som jag skrev i en annan tråd, köpa nyckelfärdigt.

Lycka till med era kärror och fortsätt med era inlägg. Klart intressanta följetonger.

mvh Magnus Melkersson
Sextrettifemman: Länk
Visa användare
1.465
ChristianF
325iT -07
Jag köpte min bil väldigt billigt. Därför kan jag lägga ner lite pengar på den.

Gookart: Tackar :-)

Det kommer kännas skönt när den är fullt färdig(huh?) och tänka att man jobbat många timmar med den!

Snygg 635a..hade jag haft ett garage hade jag köpt en sån istället.
Visa användare
64
850i-91
BMW 850i 1991 E31
Christian en sak måste du komma ihåg. Bilen blir aldrig färdig :) Jag vaxade min idag så svetten rann. Blev jättefin, finns dock en nackdel när man finputsar bilen.

MAN HITTAR ALLTID NÅGOT NYTT!!!!!

Lackverkstaden nästa ;) Tur att jag varken har villa eller vovve och en partner som tjänar egna pengar. Har letat lite efter sponsorer ha ha ..

Lite bilder på din bil då?

Visa användare
1.465
ChristianF
325iT -07
jotack, jag vet. är inne på min sjunde bil nu. Tre inkl 850in har varit bmw.

Jag har ledsnat på att försöka få den totala finishen. Nu vill jag ha en skön bil med prestanda. Lite småskavanker finns. Den är trots allt 17 år gammal och tidigare ägd av onödigt-rik-jag-bryr-mig-inte-så-mycket människa...

Jag ska trots detta lackera om kofångarna. Hoppas att det inte blir några nyansskillnader. Silver brukar vara tacksamt.

Tryck på mitt namn så kommer du till min profil. Där finns lite bilder..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.