AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.561

Jag kollade på en M3-01 i kronoberg.

Var och kollade in en m3-01a igår i Kronobergslän.Ac urfunktion-vanligt problem?Bilen gick ryckigt vid acc.Dom hade bytt luftm m förra året pga ryckig gång?Bromsar helt slut.Bilen hade rullat 11000mil o fullservad.Inte för att vara taskig men vad ska man ger för bud han begär 250.Jag hade bjudit 220 innan jag såg bilen och han sa 230.Men enligt mig max 200?
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Hmm ja det låter ju onekligen som allt inte är som det skall.. Jag skulle skippa bilen direkt och leta efter ett vettigare exemplar. Finns garanterat finare exemplar i samma prisklass.

Visa användare
26
Fryckan
M3-E46
Jag skulle skippa den helt, även fast det kan kännas lockande att slå till när priset halkar ner. Men det handlar ändå om nästan en kvarts miljon kronor. Håller med a_wingard73 för 250 kkr bör du få tag på ett problemfritt exemplar! Hur du än gör så önskar jag dig lycka till!
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
Kostar massor att serva, och alla M3 ägare har inte råd helt enkelt. Då blir bilarna helt slutkörda...

Leta vidare eller begär prisförslag hos bmw för en renovering och dra av det från priset.

M3/// Mullret
20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Köp en annan.Det kostar skortan att fixa till en sådan vagn.
Jag kollade på flera m3:or innan jag köpte min och det är inte ett vanligt fel med ac:n defekt, endast de som jag misstänkte gått betydligt längre (eller var misshandlade) än mätaren visade hade sådana defekter. Flera av de bilar jag tittade på i fjol finns nu ute på annonser och säljes i toppskick, stämmer kanske på vissa men det finns absolut många vrak.
Det är helt klart köparens marknad för M3 E46, var kräsen eller betala ett lågt pris för ett renoveringsobjekt.
Jag har försökt sälja min länge nu utan att ens en enda tittat på bilen, endast skambud via telefon och mail men det finns många M3:or till salu så välj och vraka och köp inte första bästa.

/Micke

BmwCS nr05419
Länk
Tror att jag sett din bil på blocket Micke, en silvermetallic va? ser grymt fräsch ut!
Visa användare
29
CBjorkman75
M3 e46 -03
Håller med Micke169 om att det verkar vara köparens marknad. Däremot inte sagt att det är lätt att hitta en bil för det. Jag har letat e46 M3 knappt två månader nu utan att hitta nån som känns rätt. Fortsätter dock scanna Blocket ca 150ggr om dan i väntan på "mitt" exemplar :)

Mitt första inlägg här förresten så hej på er alla!
koffa:
Stämmer, finns nog inte många som är det skicket, synd att ingen kommer och tittar på den bara men jag bor väl "fel" kanske.

CBjorkman75:
Välkommen till forumet.
Känner igen mig i letandet innan jag köpte min, det lönar sig att vänta för pärlan dyker upp om man inte köper första bästa men jag vet att det är svårt och kanske ännu svårare nu när det finns så många till salu, det fanns det inte när jag köpte även om jag hittade ett antal att kolla, många av vraken jag tittade på finns nu på blocket :-)

/Micke

BmwCS nr05419
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.