AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.440

Någon som har testat Roadstersounds baslådor?

Sida 1 av 2
bo
190
boopidoo
Z3 2,8 Roadster -98
Är det någon som har testat eller provlyssnat till Roadstersounds baslådor? Jag är själv mycket intresserad av Model 65-lådan men är osäker. Jag uppskattar om någon har egen erfarenhet av baslådorna och kan berätta om dem?

Länk
Jag är också sugen. Har ej lyssnat men OM du ska beställa så hör av dig. samfrakt?

MVH

Henrik
bo
190
boopidoo
Z3 2,8 Roadster -98
Jag har Harman Kardon i bilen och har även tänkt att byta ut framhögtalare samt tweeters i dörrarna men kanske tar detta i nästa steg. Dock måste jag ju byta ut slutsteget för att kunna driva en eventuell baslåda och för detta har jag faktiskt hittat ett slusteg som passar i "klumpen" i bagageutrymmet.

Slutsteget är Rockford Fosgate Punch P4004 med 4x50W 4ohm och 2x200W 4ohm bryggat. Man behöver visserligen fixa egna fästen men det är litet, har fått bra betyg och passar i "klumpen". :)
Länk

Men jag vet inte om det lämpar sig för att driva model 65 som jag är mest intresserad av. Jag har skrivit och frågat Kevin på www.roadstersound.com men inte fått något svar tyvärr.
Jag är sugen på model 80 men jag vet inte om jag har platsen. Måste skruva bort det som sitter där. Har nån baslåda med två högtalare som är ganska så små. Ljudet blev bättre när jag kastade ut orginal bandaren dock.
bo
190
boopidoo
Z3 2,8 Roadster -98
Ok, då har du troligtvis Harman Kardon också då jag har samma baslåda, se bild nedan. Har du letat efter slusteget i bagageutrymmet? Mitt slutsteg sitter uppe till vänster (bakom föraren), på det står det Harman Kardon. Jag har dock hört att det ska finnas ett till slutsteg men är osäker på detta.
bo
190
boopidoo
Z3 2,8 Roadster -98
Glömde bilderna...

Länk

Länk
Vet inte om det ser ut exakt som det men nåt liknande. Finns det andra basar orginal?
Hittade denna hos en annan firma verkar vara samma fast här får man med steg kablar och allt. fast det kostar lite mer.

Länk

"M Needs No Gimmicks"
Visa användare
64
Xeik
520d Touring -11
320d Touring -07
Även jag har tittat på dessa. Om ni ska beställa så är jag nog också sugen på samfrakt. Hör av er isåfall.

Känns som det ändå är billigare att köpa från det första alternativet. Då kan man ju välja lite prisklass och sådant själv på kablar och steg.

/Emil

Mina bilar: Länk
Som sagt jag är på en beställning!
Säg till när det börjar närma sig beställning.

"M Needs No Gimmicks"
bo
190
boopidoo
Z3 2,8 Roadster -98
Jag har tittat runt lite på nätet och jag tror att jag har en alternativ lösning som dock kräver lite mer trix och fix. Jag tänkte nämligen göra en egen baslåda. Tills nyligen hade jag inte hittat någon egentillverkad baslåda som såg ut att passa in i Z3:an men denna Länk tycker jag kan passa. Jag har också en svart Z och jag tror att det kan se riktigt bra ut.

Jag har även hört att Roadstersounds model 80 utsätter högtalaren för ganska mycket solljus och att en del ägare fått byta ut ett flertal högtalarelement pga detta.
Jag har beställt från Roadstersound nu! Tycker den verkar vara helt ok. Dollarn är låg nu med...

MVH

Henrik
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Vad kostade baslådan totalt inklusive skatt och frakt ?
Hej

Det kostar 530+50 dollar vet ej om jag åker på tull mm.

MVH

Henrik
bo
190
boopidoo
Z3 2,8 Roadster -98
Jag har gått en annan väg och bygger min egen: Länk
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
SJysst bygge, men hur mycket tid har du fått lägga ned ?

bo
190
boopidoo
Z3 2,8 Roadster -98
För mycket, det hjälper inte att jag är nybörjare och i grunden en teoretiker. :)

Om jag skulle göra om det så skulle jag göra på ett helt annat sätt. Först bygga ett ramverk med exempelvis mdf och spänna fleece över och sen plasta.

Det krångligaste har varit underdelen särskilt bakom högtalaren som måste följa bilens konturer för att maximera monteringsdjupet som ändå blir för litet.
Snyggt!!! blir spännande och höra hur det låter sedan!
Nu har sakerna kommit från www.roadstersound.com !

Ska bli spännande att sätta ihop det hela. Dock kommer det ta lite tid då jag vill se hur det passar i bilen. Hoppas att det blir vår snart och sopmaskinerna kommer fram ur idet.
Måste skriva ett till... är uppe i hela 50 inlägg nu. ! :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.