|
|
|
|---|---|
| min 735 87a rycker på 5ans växel . bytt olja och lådan funkar perfekt för övrigt. jämn gas 120khmt börjar rycka som bara den. trycker i s-läget ryckningarna upphör. mkt märkligt problem aldrig vart med om. nån på forumet som kanske haft samma problem? tack på förhand mvh peter | |
|
Och du är säker på att det inte har med den klassiska ASC`n att göra? Har du testat att koppla ur det när problemet kommer? MVH Robban B |
|
|
S-läget innebär väl att 4an hoppar i? Så är det iaf på min.. --- Min bil: Länk |
|
| ja det är 4an som hoppar i då helt rätt johan_s | |
| vad menar du robban b? aircond? det har jag ingen om du menar den | |
|
Inte AC, ASC. Anti Skid Control, antisladdsystem. Har du det bör du ha en avlång knapp som lyser grönt lite framför växelspaken och till vänster. Se här Länk |
|
|
Nej, antisladd är det ju inte utan antislir och förkortningen betyder Automatische Stabilitäts-Control. |
|
| jahaa oki fattar men det har jag inte på denna bilen. problemet är löst nu oxå iofs. det var kasst batteri som var orsaken. har massa slutsteg och grejor som tar e jkla massa ström. bytt batteri och nu funkar bilen perfekt igen. knepigt att det ska visa sej på ett så konstigt sätt bara*S* men det är väl så med många saker som drar ström och generatorn inte hinner ladda tillräckligt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.