|
|
|
|---|---|
|
Vet inte om man får hänga ut handlare här i forumet, men tänkte pröva att komma med en liten varning. Jag importerar lite bilar då och då. Sist var det en 118D från en BMW i handlare i Krischwalsede i tyskland. Fick bra pris och bilen skulle vara 100%. Som vanligt ber jag transportfirma hämta den utan att jag behöver vara orolig för att få nåt annat än förväntat. Tyvärr, så fick jag en gott inrökt 118D utan antenn, men några repor på osv. Jaja, sånt kan man leva med. Sedan hade vi ett muntligt avtal om att jag betalade tysk moms, sedan norsk (den skulle till Norge) returnerar kvittering på detta och får tillbaka tysk moms. Detta gjorde jag, men det kom inte en krona. Jag har skickat brev og mail utan svar. Varje gång jag ringt, så har dom sagt "sorry" och att dom ska ordna upp i det. Nu har dom halat ut så på tiden att det är för sent att driva in pengarna. 1 Juli gick fristen ut på moms från 2006. Detta är bara för oseriöst! Mvh Hosse | |
Transocean |
Fattar inte riktigt vad detta har att göra med den tyska bmw-handlaren? Varför har du avtalat muntligt att du skall betala tysk moms? Hade varit annorlunda om du hade avtalat skriftligt att du skall slippa den tyska momsen. Du skall ju köpa momsfritt och momsa i Norge...allt annat blir bara dumt. Juha |
|
Transocean; Det är vanligt att handlaren vill säkra sig att få papper på att bilen är momsad in i utlandet och därför tvingar dig att betala momsen och sedan returnera denna när han fått kvittering på tex svensk eller norsk moms på bilen. Den tyska handlaren sa muntligt att han ville vi skulle betala tyska momsen så länge och sedan returnera den till oss mot papper. Detta är tydligen tysk lag oxå vid export.. Mvh Hosse |
|
| Muntligt avtal gäller väl iaf lika väl som ett skriftligt! Mycket dåligt av handlaren! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.