AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.119

3 X5 krossas. Ingen för svaga själar.

Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Detta är bara ont att se.. Så bortkastat...
Länk

Mvh
Hosse
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
JAg såg detta också, jag trodde inte att Filipinerana var ett så rikt land att man hade råd att krossa ett helt gäng lyxbilar helt i onödan. Även andra märken än BMW förstördes. De vore väl vettigare att sålt i väg bilarna och skänkt pengarna till fattiga och hemlösa?

BMW CS #5139
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Helt enig! Det där är bara dumheter! OK, att man slår ned mot kriminalitet, men det där var bara för dumt...

Mvh
Hosse
De kunde ju åtminstone andvänt bilarna till krocktest eller liknande, eller sålt för välgörande ändamål, som någon tidigare var inne på. Detta är ju bara löjligt !

/Peder
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Trevligt att dom trättade dom först då...

Mvh
Hosse
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Fy f*n!! dom e ju sjuka i huvudet asså...
Visa användare
148
prichardsson
Volvo XC90 D5-17
Gör ont i hela kroppen, speciellt när man ser sista sekvensen med den krossade bmw motorn :(
Ja, auktionera ut dom och skänka pengarna till fattiga hade varit lite klokare. Men myndigheterna ville väl statuera exempel!
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Såja, f*n vad ni är blödiga, det är bara bilar och det är långt ifrån era bilar. Banditer har olagligt smugglat dessa bilar och är de bilnördar som vi så visst svider det lite att se de krossas än att någon annan får dem eller att de säljs.

Sen måste jag säga att jag lider mycket mer när jag hör att någon av oss BMW vänner får sin bil vandaliserad eller stulen, för det är bilar som älskas av oss. Smugglare älsakar inte sina bilar, de gör det bara för pengar.

MVH
Richard
Ser hellre att bilen rullar runt med en smugglare bakom ratten än att dem förstörs, då gör dem iaf lite nytta. Jag trodde vi skulle börja spara på naturtillgångarna, inte slå sönder dem till skrot för att statuera exempel, tror inte smugglaren bryr sig om vad bilen får för öde, i vilket fall som helst har han förlorat sina pengar.
Visa användare
409
racing-jimpa
320i stcc -04
DavidT86: Hur kan du tycka att bilarna gör någon nytta när det sitter en kriminell smugglare bakom ratten?

z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Tror nog att även en kriminell smugglare ser det lite surare om han jobb blir skrot än att någon annan får ta del av det.
Är det sedan någon gång som man kan tumma på naturtillgångarna så är det väl när man ska statuera exempel mot brottslingar, men helst inte.

Egentligen så är det väl så att smugglade bilar kanske även är stulna bilar och då borde de väl kanske återföras till sina ägare istället för att krossas.

MVH
Richard
Menar du på fullt allvar att en ny fin lyxbil kan göra mer nytta som skrot än som transportmedel?

Och varför skulle en smugglare avskräckas från att smuggla in en bil bara för att dem eventuellt kan bli skrotad om den blir beslagtagna. Så fort dem blir beslagtagna är det kört för smugglaren, varför skulle han lägga ner en sekund på att bry sig om vad som hände med den sen? Om det är något som skulle irritera han är det kanske att någon annan lycklig sate köper bilen billigt på nån auktion.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.