|
|
|
|---|---|
|
Hej! Som rubriken antyder undrar jag vad jag skall ge emellan. Min 316ti är en 03, import till Sverige 04. 9500 mil Sportstolar i halvskinn Elglaslucka Silvermet. AC, ej digital klima DSC Önskar köpa en 330 cab 02-03 Krav: Manuell Sportstolar i skinn ca. 10000 mil BRA SKICK!!! Finns alldeles för mycket bilar där det påstås att dom är fullutrustade och pedantskötta men "oftast" inte klarar en granskning... /Fabbe | |
|
hejsan... har en 330 cab som har gått 5700 mil...den har all utrustning förutom harman cardon ljudpaket. hör av dig om du är intresserad |
|
|
Tror jag har sett den på annons, är det 229000:- som begärs så är det över budget för mig. Ser fin ut för övrigt med enligt mig fin färgkombination. Hade förhoppningar om att kunna lägga ca. 80000:- imellan på en cab men jag är kanske helt fel ute. /Fabbe |
|
| okej...visst kan 80000:- räcka. Det beror ju på vad för 330cab du söker. Vill du ha myket utrustning,hardtop och låga mil så kan de bli lite svårt men visst finns de chans. | |
|
Är som sagt inte ute efter en fullutrustad lågmilare. Hardtop har jag inte behov av eftersom jag för närvarande bor i södra Europa. Hoppas att om jag avvaktar en månad eller två så kanske det finns nån som blir lite desperat att avyttra sin cab innan vintern. /Fabbe |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Bara en ren reflektion; är det verkligen möjligt att det inte skiljer mer än 80 lappar på en 330 cab och en 316 ti av samma årsmodell med samma mil/utrustning? Det låter lite underligt. Jag menar, en 330 cab måste väl ha varit den dyraste 3-serien (förutom M3 naturligtvis) och 316 ti den billigaste? Enligt modellguiden kostade en 330 cab mer än dubbelt så mycket som en 316, så det måste väl ha skiljt över 225 lappar i nypris. Självklart minskar skillnaden med åren, men på en 4 år gammal bil känns det väl tufft. Fast min känsla behöver ju inte vara rätt och riktig.... Mvh Johan |
| Jag har alltid haft en känsla av att skillnaden i pris mellan cab,coupe håller sig nästan konstant från ny och till bilen är ca 10 år gammal (vid lika motor). Detta är dock enbart en känsla. | |
|
Kan vara så att jag drabbats av det samma virus som många andra, dvs. övervärderar min egen bil och undervärderar den jag vill köpa.... Och jag håller med dig Johan, låter som väldigt liten skillnad med ca 80000:- i mellan, men vad jag läst här på forumet så värderas en 330 cab-02 ca. 10000 mil runt 200000:- och det var nu på sommaren. Brukar inte priserna på cabbarna sjunka lite framåt sensommaren, hösten? Problemet kan väl vara att jag övervärderar min egen????? /Fabbe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.