|
|
|
|---|---|
|
Efter att ha tvättat bilen lät jag den stå, tvättade ett par dammfilter under tiden. sedan dammsög sonen bilen, inklusive bagaget. efter detta funkar inte bakluckan, den lilla shoppingluckan funkar men inte den "stora". Händer inget när man trycker på knappen, helt död. Antar att något elektriskt har gett upp, men innan jag låter Bmw kolla på den så undrar jag om det finns säkringar, sladdar att spruta elspray på eller övriga tips och erfarenheter som kan hjälpa mig. Kan nämnas att jag hade fel på shoppingluckan förra året, den öppnade sig själv i tid och otid, så jag vet att kontakterna är känsliga och är försiktig vid tvätt av dessa områden. Tack på förhand // Bjerser | |
|
Hej! Ett standardfel är att sladdarna i överföringen mellan chassi och baklucka blir slitna och kortsluter sig inne i den där slangen. Kolla där. Carl |
|
|
Det skulle ju kunna kommit in smuts/vatten till mikrobrytaren i handtaget på "vanliga" luckan..? Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
|
Tack för svaren! Har upptäckt att luckan funkar ibland, skall kolla dessa två saker. //Bjerser |
|
| hur löste sig problemet för tjejen fick samma problem idag på våran bil tur inte hunden satt i buren, hade man inte varit mycket värd | |
| Felet på min baklucka var att en av eltrådarna till microbryutaren hade gått av. Troligen varit länge för bägge trådändorna var "ärgade". Troligen klämd iom hopsättning av själva handtaget och microbrytare. Löstes med att pilla loss sladdarna, ge dem lite "slack", löda och tejpa. | |
|
hej Jag har märkt att detta är en svag punkt hos E 46 touring.Använder man kupe´värmare uppstår detta problem. Mickrobrytarna fryser och funkar inte sen.Jag vräkte på värme några timmar mot låset inifrån.Och si det fungerade.Det är även en del problem med de andra dörrarna. Svinkallt ibland,kupevärmare ibland etc.etc. Gäller väl att smörja lister och spraya 5:56 ofta i låsen och på kontaktytor.BMW-bilar verkar inte vara byggda för vårt klimat?I.o.f.s.är det väl samma problem med andra bilmärken? Håkan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.