AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
3.201

Någon som har erfarenhet av fejk Angeleyes?

Sida 1 av 2
Finns det några erfarenheter av liknande "fejk" angeleyes? Funderar på att sätta in sådana på min e39:a, men man undrar ju om det är något att ha eller om det är rena skiten!

Kolla in länken: Länk

OBS: kopiera länken & klistra in i nytt fönter

Mattias_johan
Va ju absolut inga pengar. Så testa kan man ju alltid.
Men hade jag varit dig så hade jag satsat på en insats med angel eyes helst BMW-original (Hella) men finns ju även eftermarknads strålkastare som ser riktigt bra ut
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Skulle inte rekommendera dig att köpa såna ringar med LED-teknik. Dom brukar lysa på tok för klent.
Jag köpte min (c:a 600:- inkl. frakt) från eBay o då var det CCFL-teknik, vilket brukar bli betydligt bättre.

Se mitt galleri för bilder.

Mvh
Patrik

___
Touringklubben: Länk
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Har oxå läst och hört att de där LED tekniken inte är alls lyckad på AE. Jag rekomenderar dig precis som Patrik, att köpa CCFL istället. De lyser väldigt jämnt och lagom starkt. Här finner du bild på hur min 330 blev med CCFL AE...
Länk

Lycka till / Jimmy

Länk
Hittade några fina CCFL på EBAY UK. Är dom svåra att montera? Någon som har en instruktion? Är lite sugen på att beställa och testa..

//v
ji
729
jigga
428i coupé -2014
Håller med dem andra, CCFL är det som gäller! Länk

bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
håll till godo....Länk
Tackar så mycket för alla tips!
Skrotade planerna på att montea lösa ringar & köpte istället ett par xenonlyktor kompletta med angeleyes & allt, så nu väntar bara att se resultatet!!
Ingen som har testat att montera CCFL och kan säga om det är lätt eller svårt att göra det? Var tar man ström ifrån osv..? Finns det någon monteringsanvisning?

Tack //v
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
här kommer en monteringsanvisning!

Länk
Perfekt - Tack så mkt!
någon här dom hst dstt på ccfl- ringar på en e38 , inte facelift?
bild på hur det blev?

Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Jag köpte ringar på stylabilen till min 323Ci, som har funkat bra, men nu köpte vi även till 320 caben från xenonkungen, och de lyser ännu bättre, och till halva priset.

BMW CS #5206
Mattias_johan
Jag har också hört att xenonkungens ringar ska va de bästa man kan hitta här i sverige om man bara vill ha ringar.
Ma
348
Marc_M
BMW 525i -01
Hej!

Jag livar upp tråden lite. Har köpt CCFL ringar från xenonkungen nu. Monteringsanvisningen är ganska otydlig. Det står att man ska ta lös lyktan och lägga den i ugnen!? För att klister av något slag ska släppa antar jag.

Hur som helst, jag söker en monteringsanvisning för CCFL ringar på en e39. Det vore det bästa...Modellanpassat.

//Marc
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Marc_M:
Är det till din 525 du skall ha detta?
Den har ju angel eyes original så du inte behöver göra något ingrepp, annat än byta lampan för att få ett vitare ljus?
Finns separat tråd om detta om du söker..

Mvh
Patrik

___
B M W
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Här finns lite monteringsanvisningar men tyvärr inte för E39 Länk

/Daniel
Ma
348
Marc_M
BMW 525i -01
Ja, det är till en e39. Men vadå, det finns väl många som haft orginalringar till sina bilar men som bytt till CCFL-ringar!? Jag vet att det går att byta enbart lampan och är ingreppet "byta ringar" för komplicerat får jag väl lägga den extra pengen på att byta lampan bara.

Jag hittar inte det jag söker, har försökt. Länka mig gärna.
Ma
348
Marc_M
BMW 525i -01
Jag menar, ja det är till min 525:a =)
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
här finns diy för alla modeller

Länk
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Klicka på länken ovan, hittade en för DEPO facelift lampan, vet inte om det är till så mycket hjälp men kanske lite..

/Daniel
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.