|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Hehe, jo innan september är väl tänkt :P En väg som nästan är ett måste är ju Norra Sjövägen utmed Ombergs branta sluttningar. Fin natur och på vissa ställen riktigt fin utsikt. Dock måste man komma från söder(Hästholmen), den är nämligen enkelriktad i norrgående riktning mot Borghamn. Karta: Länk /Wiktor |
|
|
Antecknat! ;) Någon med tips på väger på Vätterns västar sida? BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
Har kollat lite på kartor vilka vägar skulle man kunna köra o fram till Vadstena är det inga problem men sedan mot Motala, Karlshamn o tillbaka till JKPG ser det ut som riksvägar som gäller om ingen har nåt bra tips? Det skulle bli över 30mils sväng! Kanske lite för lång eller? Kanske "längst med Vättern o tillbaka"? BMW - Beroende Med Wilja! |
|
| ja åker med oavsett! kör lastbil så 30 mil känns lika långt som sam spottar! haha | |
|
Jag kan tipsa om jättefina krokiga asfaltväger efter Karlsborg. Åk över tibro, Djursätra, Korsberga, Fröjered, Tidaholm, Daretorp, Hökensås, Habo och sedan till Jönköping. Tar visserligen lite länge tid, men myckat roligare att köra. |
|
|
Jag ska runt vättern. Fast med cykel, femte gången. |
|
| jo men hjo korsberga och där kan det va rätt grusigt o massa skit på vägen... tänkte stenskott o skit... är det nån som har satt datum eller när blir det? | |
|
Ja vi är några i Motala som gärna hänger på. Bra stopp är väl grännaberget, turistslingan runt omberg en turn in i vadstena vidare till varamon i Motala o sen vidare till askersund är i kanon place alltihop sen resten av vättern vet jag inget om. Är väl bäst o utgå från jönköping o sen vidare mot gränna ödesög o den vägen bla därför omberg är enkelriktat...... Datum? |
|
|
Nu är bilen framplockad så jag är definitivt sugen. Aero tk's förslag låter bra tycker jag. Ta ett datum med bra väder :P Mvh Wiktor Freude am Fahren wünscht Ihnen Ihre Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft |
|
|
Jag hänger gärna på! Bara det blir ett datum bestämt så man ser om man jobbar eller inte. =) |
|
| Hänger också på om de blir nått. | |
| ja med... kör bara... frågan är bara om man ska ta cabben eller bus bilen =) | |
| Grabber styr upp det med ett datum, många är ju intresserade så det kan ju bli kalas. Kan ju ta det i anslutning till någon helg så att så många som möjligt kan hänga på. | |
|
Jag jobbar ju 5-skift så jag kanske kan komma med lite helger som skulle passa mig =) Helgen vecka 19, 22, eller 24 har jag som förslag... /Erik |
|
|
Alla får vara med o bestämma datum o vägar om så önskas. Vad sägs om 10/5? BMW - Beroende Med Wilja! |
|
| Grabber: Funkar kanon för mig =) | |
|
Kan vi inte ta det på sveriges nationaldag tycker det känns som en kanon idé. Röd dag o lång helg. Ett lätt datum att minnas, vädret har kommit igång o är säkert fint. Vad säger ni??? är ju springbreak i maj o det är svårt o komma ifrån för ofta. Sveriges natinaldag 6juni. |
|
|
Det brukar också vara en bilträff i hela skänninge då med kolonn körning till enorm publik, ligger ju 1,4mil från Vadstena så där kan man ju svänga förbi vore ju grymt häftigt Länk 6juni is the shit? |
|
| Båda datumen passar för mig. ^^ | |
|
Är jag bara hemma så kommer jag \\\Linus linusandersen@mac.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.