|
|
|
|---|---|
|
En felkodsavläsning efter att motorlampan tänts visade lmm kaputt. En stunds sökning på forumet gav följande tips; Länk Lite mailkonversation med Bosch gav följande resultat; BMW 13621433565 = Bosch 0 280 217 124 VAG 06A 906 461A = Bosch 0 280 217 121 Någon skillnad mellan dessa gick det inte att få fram uppgifter på. Jag kan nu bekräfta att VAG 06A 906 461A fungerar alldeles utmärkt som substitut för BMW 13621433565 när det gäller M43B19-motorn i en E46 318i. Att man spar drygt 2000.- på kuppen stör ju inte det minsta (angivet pris på BMW: 3200-3500.-, pris på VAG: 2120.- inklusive 820.- i pant som man får tillbaka när den gamla LMM lämnas tillbaka, dvs 1300.- in alles). Denna LMM har också tempgivare. Efter ungefär 20 mil har bilen lärt sig leva med den nya LMM, och släcker motorlampan självmant vilket annars hade krävt verkstadsbesök och en sur femhundring till. Hmm... vad ska man göra med de 2000.- man nu sparade? :) | |
|
grizzly, jag håller på med min LMM till min 540. Vart står reservdelsnumret (BMW - numret)? är det på sensorn? Är inte så jättesugen på att lägga 3800 på mekonomen eller 2500 för en åp skroten. /Fredrik |
|
| BMW art.nr. fick jag fram på realoem.com. Numren på sensorn hjälpte tyvärr inte mycket, utan jag gick på utseendet. Sen frågade jag Bosch. | |
|
Men.....passar kontakten och slanganslutningarna till VAG-delen? |
|
| Den elektriska kontakten passar. Det är bara själva LMM som används, plasthuset/stommen återanvänder man (och den nya VAG-stommen lämnas tillbaka med den trasiga LMM). | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.