AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.035

baslåda e46 cab

fr
19
frod
335 coupé - 08
x3 - 09
Försöker koppla in en baslåda i en e46 cab 05a.
Bilen har inte något högtalarkit utan e standard.
Jag försökte koppla in den på bakhögtalarna med högnivå men jag får inte något ljud, verkar som det är filtrerat.
Någon som vet?
Försöker att undvika att behöva dra sladdar ända fram utan bara till högtalarna i sidorna bak.
Håller fan på att bli tokig..

hasta
Ca
557
Carl 123
330 cab -01
116 -06
Hej!

Skall funka, var kopplar Du in Dig?

Carl
fr
19
frod
335 coupé - 08
x3 - 09
Tänkte det oxå. Jag kopplade in mej på 5,25 högtalarna i baksätet. Direkt på kabeln som matar högtalaren. Diskanten sitter ju ovanför men den ser ut att ha en kondersator eller liknande fastlödd.
Sen går sladdarna in i baslådans högnivå ingång. allt e dubbelkollat och baslådan e testad i annan bil.
Måste ju vara signalen till högtalarna bak som e filtrerad redan när den kommer.

Tack för svar

Fredrik
Ca
557
Carl 123
330 cab -01
116 -06
Har Du testat att mata baslådan med Ipod eller liknande för att säkerställa att strömmatning funkar som det skall? Kan ju vara knas på plus, minus eller remote.

Carl
fr
19
frod
335 coupé - 08
x3 - 09
Ja, testade med en lågnivå som drogs från en annan bil (lång sladd:) och då funkade allt som det skulle.
Ändrar jag delningsfrekvensen uppåt så blir det lite mer kräm men fortfarande löjligt och då bara på dom lite högra basfrekvenserna ca 150 hz.
Måste sitta ett delningsfilter nånstans... Frågan e bara var?
Skulle ju vara skönt att slippa dra kablarna ända fram, då är det enklare att strunta i allt.
Har ju läst om hur andra har kopplat in på bakhögtalarna i dörrarna, fanns någon här på forumet som gjort så tror jag.. blir ju lite frågandes varför det inte funkar för mej..

Fredrik
Ca
557
Carl 123
330 cab -01
116 -06
Det där borde rimligtvis funka...

Carl
fr
19
frod
335 coupé - 08
x3 - 09
ja, men icke... tror jag struntar i allt..

Men stort tack..

Fredrik
Ca
557
Carl 123
330 cab -01
116 -06
Hej!

Har Du testat att driva baslådan med högnivå? Kanske där problemet ligger? Du skriver att Du endast testat lågnivå.

Carl
fr
19
frod
335 coupé - 08
x3 - 09
hmm. fan nu när du säger det så, testade bara med lågnivå...
Ska testa det...

Tack

Fredrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.