|
|
|
|---|---|
|
Jag har chippat min 530 -02 automat och har toppat den ca 255 fast det står på mättaren 240 sen en streck alltså 250. Men när jag kollade med limit grejen stod det att jag körde ca 240, konstiga grejer som fan. Sen har jag kört mot en mercedes E320, när jag e uppe i 235 e han uppe i 250 och vi kör jämnsides. Man blir helt galen. Anledningen till att jag chippat bilen är att jag skulle dra mercan, men fan det hände aldrig, samma skit som innan, dom 25hk och 30Nm jag blev lovad har inte bevisat något. Ska man kräva tbx pengarna på chippen el vad tycker ni? Tacksam för svar | |
| 247 enl limit , 255 ca på mätaren. Är du säker på att chippet tog bort hastighets spärren då? Tror iofs inte att din bil kan gå fortare än 240-245 i verklig fart trots chip. Om du inte märkte ngn som helst skillnad på motorns styrka efter chippningen så tycker jag du skall gå tillbaks men att chip skulle ge ngn större ökning i toppfart skall man nog inte tro. | |
|
motorn lät lite annorlunda efter chippet, men jag kan inte säga att jag märker någon skillnad, som jag sa, blir fortfarande piskad av en e320 mercedes. fast konstigt att 530 har så kass toppfart, hade 328 e36 innan gick 250 med gps. En 530 med starkare motor ska väl kunna gå snabbare. |
|
|
tyngre och större bil,helt annan form på karossen. 530 in ska enligt modelguiden vara något snabbare änn din förra 328a. |
|
|
känns inte det minsta snabbare bara slöare. Men va ska man göra sånt är livet haha ;) va har du toppat med din 540??? |
|
|
inte maxat den,känns som de går lite snabbt där jag varit o kört för att maxa :) 230 brukar jag max dra sen släpper jag av. måste ut på en riktig väg som inte svänger som ett snöre för att jag ska våga,riskabelt annars,för möe andra bilar som man kan köra in i. |
|
| 530 och större är hastighets begränsade vid 250km/h så inte ens en 540 eller 550 samt M5:a går fortare. | |
| Var i Tyskland för några veckor sedan och fick testa min 530 lite, gick enligt mätaren 255 fans nog lite till att ge , men bilar körde ut framför så det var bara till att bromsa. En bekant låg efter med sin AMG och enligt hans gps mätare var farten 251 . Tycker det var bra, inte mycket fel mot verklig fart.... | |
Transocean |
Era toppfarter tyder på att utvecklingen legat stilla i minst femton år då även min e34 530 v8 gör 255 i mätarfart...tråkigt. Juha |
|
transocean:lägg till att mätarfart inte alltid= verklig, som din 530 E34 kommer en bra dag upp i 235 km/h i original skick inte mer iaf...men du har helt rätt i att Bmw mfl har kört 250 som max i uppåt 20 år nu Mpower |
|
|
Att chiptrimma en modern sugmotor är nog meningslöst. Att sedan förvänta sej en mer än 10%-ig ökning av effekten...., ja... Du får nog tyvärr se dej som lurad av försäljaren. Freude am fahren |
|
|
Jag kan faktiskt lägga till att en 530v8-E34 manuell har en angiven toppfart på 237km/h enligt tester (sedan vet vi ju att detta varierar beroende på vem som gjort testen och i vilken tidining det står). Men en bra dag ska kan den alltså kunna nå 237km/h iallafall! |
|
Transocean |
Vet inte vad den riktiga farten i Tyskland blev, men: Hadde en Dansk Audi Q7 som försökte å följa efter, släppte honom förbi, han klarade max 220 i mätarfart när det började svänga, blåste förbi med den 15 år gamla 530:n. Kom upp i 255 upprepade gånger eller ca 6150 varv med femman. Däcksutrustning under resan var 225/50/16 Den enda modifikationen som gjorts på bilen är Ferritas sportavgas (och hål i kattar) Juha |
|
Min uppgift var från modell guiden här på autopower, men spelar mindre roll egentligen har för mig att min 525 gjorde 235 på mätaren och i verklig fart är toppfarten 230 km/h. Mpower |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.