|
|
|
|---|---|
|
Hej, Det har problem med min pappas 535i -86. Den får för mycket bensin. Bilen är slö och svår startad. Den ryker Svart och förbrukningsmätaren står på max hela tiden. Vi har provat att byta tempgivarna utan resultat. Har ni några ideer? Lars | |
| kollat lmm? | |
|
Pappa koppla ur den men det blev ingen skillnad. Om det betyder att den trasig eller hel är väl svårt att säga. Finns det något bra sätt att testa den? Lars |
|
|
Har du testat att koppla ur "kallstarts insprutet"? Det sitter en i mitten. Det finns även ett spray för just LMM-rengöring från CRC. Mvh:Jonas B. |
|
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
Kolla bränsletrycket, troligtvis ligger det för högt. I så fall har bränsletrycksregulatorn packat ihop, vanligt på E28. Bert-Ola BmwCS #2423 |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Kan även vara lambdasonden som sagt upp sig, alternativt fått brott på kablage till den. MVH Patrik "Snart gift!" |
|
Njee...det där med lambdasonden får vi nog stryka direkt :) Mvh Janne. |
|
|
Hej, Jo, det kan vi nog göra.... Pappa ska bärga bilen till BMW för felsökning. Jag misstänker att det är bränsletryckregulatorn men det är svårt att felsöka på en bil när den är på Gotland och jag i Göteborg. Lars |
|
|
Iofs så hade jag ett liknande problem på min M535:a när jag just hade köpt den -97,men jag kommer inte ihåg vad det var för fel på min då...tyvärr...något ski*fel förmodar jag att det var iaf... Men det hjälper ju inte din farsa nu :/ Måste kolla i mina papper om jag hittar något.. Mvh Janne. |
|
|
Näää....hittar ingen info om felet som var på min vagn...tyvärr. Återkom gärna hit när/om BMW verkstaden hittar felet på vagnen. Mvh Janne. |
|
|
Hej, Bmw hittade inget fel. Men de gissade att det varit glapp vid tempgivarna och när Pappa hade bytt dem så försvann glappet dock var alla cylindrar nästan fulla av bensin. Efter Att fått ut bensin och nya stift så gick bilen bra igen. Lars |
|
|
Hej, Bmw hittade inget fel. Men de gissade att det varit glapp vid tempgivarna och när Pappa hade bytt dem så försvann glappet dock var alla cylindrar nästan fulla av bensin. Efter Att fått ut bensin och nya stift så gick bilen bra igen. Lars |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.