|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag undrar om någon provat köra med en m20b20 vevaxel i en m20b25 med b25 stakar och kolvar? Går det? Hur bra i så fall? Jag har räknat ut att det borde bli 2.4l!(rätta mig om jag har fel) Tacksam för svar! //Ante | |
| Lyfter tråden lite då jag med är nyfiken på olika kombinationer.. | |
|
varför vill du ha mindre volym? Det kortare slaget skulle ju iof ge en varvvillig karaktär men, du skulle få dåligt bottendrag bla. plus att du måste nog köpa skräddarsydda kolvar till det då kompet kommer bli väldigt lågt med b25 kolvarna. |
|
|
M20B20 vev i en M20B25 borde bli ca 2,2 liter slagvolym och som påpekats mycket låg kompression då kolvens öd kommer att vara 4.5mm längre ner (skiljer 9mm i slag). P.S antehero kanske har fått svar på sin fråga vid det här laget, det var över två år sedan han ställde frågan. mvh/ Anders |
|
|
Bra wiki om M20 som bl.a. nämner några möjliga kombinationer för större volym: Länk mvh/ Anders |
|
|
Hehe lite gammal tråd ja grävde upp, tänkte inte vev utan tänkte mera på stakarna, frågan är om man kan köra axel från 325 och stakar från 320 för att sänka kompet lite men fortfarande ha 2,5l. Tack för alla svar å tack för wiki-tipset. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.