|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Kamkedjan på min 518i e28 gick av nyligen. hur mycket kan ha tagit stryk? kan ventilerna ha klarat sig? Och vad kan det kosta hos en verkstad att ordna detta? | |
| prova o gör ett komp prov.risken är vell retså stor att ventilerna är krökta... | |
|
okej, men är handlar det om alla ventilerna då eller kan det bara gälla t.ex avgasventilerna? och vad kan detta kosta på en verkstad? (ingen märkesverkstad då.) |
|
|
M10 överlever inte om kedjan går av, du kan räkna med att många ventiler är krökta och har du otur så hade du även slagit hål i kolven. En 518i E28 är så pass billig idag att det inte blir ekonomiskt försvarbart att låta laga bilen på verkstad. __ Bilblogg: Länk |
|
|
Bilen blev nu såld ikväll som reservdels bil med en klump i halsen.. Det var en fin bil i gott skick, det var bara satan att kamkedjan skulle ge vika!! |
|
|
Det var ju synd att du gjorde dej av med den , jag har en komplett topp till 518i e28 liggandes............. Du kunde fått den av mej.... Billy aka Fantômas |
|
|
ajda, jag skulle ha gjort tråden någon dag tidigare och fått reda på om toppen din billy.. aja, det är misstag vad får stå.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.