AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
643

Ljudet försvinner!

D.
14
D.Abelsson
525D -01 touring
Tjena..

Har nu hafft min E-39:a ett par veckor och har ett mycket störande "fel"! Ljudet försvinner. Inte bara radion , utan även om jag tex draigång dvd`n så blir det ljudlöst.. Ibland räcker det med att stänga av och på "radion" igen, andra gånger är den död tills nästa gång man startar bilen.! Är detta vanligt? kostsamt? Det jag vet är att det är fruktansvärt irreterande!!

//Daniel
Ca
557
Carl 123
330 cab -01
116 -06
Hej!

Är det BMW orginal huvudenhet eller är det något eftermonterat? Hur är DVD kopplat om det är orginal huvudenhet?

Carl
D.
14
D.Abelsson
525D -01 touring
Det är orginal huvudenhet med 16x9 skärm.. Dvd`n är eftermonterad..inkopplad på på tv`ns AV kanal.

//Daniel
Ca
557
Carl 123
330 cab -01
116 -06
Hej!

Nedan är jag inte helt säker på men här kommer lite gissningar:

16:9 kom väl inte förrän -02. I och med att det finns DVD i bilen så luktar det lite eftermonterad av en tidigare ägare som förmodligen gillade ljud och bild.

Kan det vara så att tidigare ägare monterat in något steg emellan huvudenhet och orginalsteg som får orginalsteget att klippa pga overload?

Vad har Du för orginal ljudsystem? Något med steg till?

Carl
D.
14
D.Abelsson
525D -01 touring
Tackar för tippsen.. Skall undersöka om det finns nåra gömda steg nånstans.. Vart sitter orginal stegen? Förövrigt så ser högtlalare m,m orginal ut.. Tycks inte sitta nå extra nånstans.. Exakt vilket ljudsystem jag vågar jag inte svara på, hur kan man se detta?

Så länge DVD`n är avstängd, så borde det väl inte påverka det övriga systemet...

//Daniel
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.