AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.677

E32 Gold edition

Jag kommer ihåg en annons om en E32 740iAL som hade ett amerikanskt paket som hette Gold edition. Har ni sett någon bil med liknande paket där ute i världen. Om jag inte minns fel så hade killen som hade bilen satt ett pris på runt 80 000 kr. och bilen hade gått 13 000 mil. Jag tyckte de var väääldigt saftigt för en bil med ett okänd "gold edition" paket som var mer löjligt än samlarvärde. Vet ni om han sålde bilen? De var ju fin...jag var intresserad av den. Men då skulle jag nog tagit bort allt "bling bling" på bilen och gjort den till en vanlig E32 som ändå är i välrdigt fint skick. Men seriöst, 80 000 kr för en fin E32. Är inte de att ta i med majabaja musklerna så de blir ett Hiroshima i toastolen där hemma (ursäkta för uttrycket)? Sen hittade jag en 730iA i Malmö tror jag det var. En vit sådan med 12-13 000 mil på mätaren. En VIT bil med gråttskinn. Och han ville ha 80 000 kr för sin bil.

Säg mig...vad är du själv beredd att betala för någon av dessa bilar? Själv tycker jag de skulle vara roligt om man hittade en E32 i toppskick med mil under 15 000. Men de känns som en väldigt ambitiös dröm :)
Iw
794
Iwarsson
530xd Individual -16
Jag minns den gröna med gulddetaljer.

Smaken är ju som... Ska man vara ärlig så fungerar ju det som så att ju ovanligare något är ju dyrare är det (oftast). Har sett en grön E32 med Flakes i lacken och svart tak a la Länk . Och i det läget så kan det ju vara negativt för prisbilden...

Om jag får välja mellan en tokvälskött ovanlig E32a, eller en ordinär E38 i normalt skick med samma prislapp är inte valet svårt för mig. Det blir E32.

För att svara på din andra fråga skulle jag inte vilja betala en krona för guldbilen, den föll mig inte i smaken. Däremot skulle jag kunna tänka mig att betala upp mot 60k för en vit e32 740IA eller 740I-94 med cremeläder och all förekommande utr. för den korta modellen med låga mil. Gärna då med lite Individualdetaljer...

Att hitta en mycket välskött E32 för "inga" pengar är svårt. Själv bytte jag EDC-dämpare mm fram i höstas á 30000:- Skulle jag då sälja bilen för 15-25000? Knappast.

Om du tycker att något är dyrt då vill du inte ha det tillräckligt mycket...
Jo fast när man ser E38:or på blocket som gått under 10 000 mil som kostar runt 80 000 kr. Då blir man lite fundersam :)
Visst kan jag också tänka mig att ha en vit E32...MEN :) inte en 730 med minsta 6:an :)
Jag är ute efter en E32 själv som skulle kosta mellan 50-65 000 kr. Men efter den prissumman så lägger jag tillf ör att få en E38 i fint skick.

Jag tycker inte något är dyrt med att äga en 7-serie. De är bara att de känns så orimligt med en E32 som kostar som en E38 i samma finna skick.
Länk
Länk

Så jag vill ha det tillräckligt mycke...MEN jag vill inte betala för någon annans byxa och dröm om ett överpris. De är ju rent vansine. Allt styrs av efterfrågan och inte enbart mitt ha begär.
Visa användare
ProPro-medlem
712
maverick_750rr
E38 750iL -00
individual
F02 760Li -15
individual
E36 323Ti -99
individual
Oj va fina.

Vad heter dessa fälgarna och hur stora är dem?

Länk
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Fälgarna heter BMW Flerekerstyling 4 och är 16", jag hade sådana på min förra 750i: Länk

BMW CS #5139
Någon som vet vad de andra fälgarna heter på den gröna E38 735:an? De var riktigt heta. Men så är jag såld på den bilen. Men jag får avvakta. Kanske åka till tyskland. De var ändå rätt pris. Men jag inbildar mig att om jag betalar lite mer kanske i Tyskland så får jag en sådan som gått under 3000 mil. Och de är värt att betala för :)
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
735an är svårvärderad. Om miltalet kan garanteras borde bilen vara i stort sett i nyskick. Dock är 735i E38 som modell inte speciellt populär.
Ang. Tyskland så är lågmilade E38 dyra där, en E38 med 5000 äkta mil kostar säkert förmodligen mer där än i Sverige

BMW CS #5139
Jo de har du ju rätt i. De är klart man väljer när de gäller 735iA E38 kanske en 740iA istället.

Får se om man klipper till på E38:an. Eller återigen om jag hittar en snygg E32 i originalskick som gått under 13000 mil är ju också välkommet till en billigare peng.
Visa användare
ProPro-medlem
712
maverick_750rr
E38 750iL -00
individual
F02 760Li -15
individual
E36 323Ti -99
individual
Hmm, de var ju fina. Sitter turbinfälgar på min 750 nu så kanske 16" hade varit finare, men ballongdäck är ju lite trist.
Finns de inte som 17" eller 18"?
Länk

Ang E32 och pris/toppskick så visst - 80.000kr för en hurgammalbilsomhelst är mycket pengar. Men finns efterfrågan finns det ju en chans för säljaren att trissa upp priset.
Min 750 har gått 15400mil och är väldigt fin. Motorn går fint, men kan väl gå bättre antar jag.
Skulle jag få helt ordning på motorn hade jag lätt begärt 80.000kr för den. Jag är andra ägaren och alla papper finns på den sen -90. Ingen servicebok iofs men en drös massa kvitton iaf. Alla nycklar - allt.
Dock kommer jag nog aldrig sälja den.

Vill man ha en fin E32 så är det bara att slanta upp för inte har man dem som bruksbil om man köper dem för 80.000kr heller.
En E32 har man för det första som bruks bil om man själv så vill det. Men att du skulle begära 80 papp för din 750. De finns en kille i på blocket med en 750 med 4500 mil på mätaren som inte ens får sin bil såld för 55 000 kr...hur var det med efterfrågan och vad man själv har för drömmar om att gräva guld?
maverick_750rr

Kan ha ett par sådana fälgar till salu om du är intresserad.
Maila maaaaartin@hotmail.com vid intresse
pa
1
pangnum
BMW 740 IAL 1993
Hej alla glada BMW ægare , jag har nyligen køpt mej en BMW 740 IAL -93 med en ægare innan , så jag ær nummer två(2) . Bilen e køpt i Tyskland och har varit avstæld i fyra och halvt ,4 1/2 År. Bilen e ambassad utrustad med skott-sækra rutor och helt rostfri och all lyx-utrustning .Allt fungerar , men stereon e PAJ , vad gøra ingen stereo ingen cd-vexlar och færd-data går att annvænda , har kollat detta upp med en elektriker , som sæger att ett relæ i stereon ær trasigt . Måste man køpa ett exakt orginal eller kan man køpa ett identiskt ???STEREO NAMNET ÆR BRAVARIA C-Professinal RDS, jag har funnet des likhet på nætet før 126 Gb pounds : ca:1800:kr och uttagen på baksidan e identiska .SNÆLLA NÅGON SVARA . før øvrigt æe bilen superfin , har rullat 21657 mil , bensin forbrug ca; 1 liter . Och har fått denna pærla (objekt,klenod ) før endast 27.000 svkr (vænskaps pris. ) Tacksam før SVAR. M,v H.

pangnum
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.