|
|
|
|---|---|
|
Jag måste säga att jag börjar tycka om Robert Collin allt mer. För andra gången i år så håller jag faktiskt med om något han skriver :) Läs Collins brev till Tingvall: ---> Länk __ Bilblogg: Länk | |
|
Just i detta avseende har han vettiga åsikter anser jag BMW CS #5139 |
|
|
Det bästa med Collin är att han har en åsikt, ofta tvärsäker på den dessutom. Den skiljer sig ofta från gängse norm men han brukar alltid kunna motivera den. Ibland håller jag inte med , ibland har han fel men hans alster är nästan alltid roliga att läsa oavsett om man håller med eller blir upprörd. |
|
|
Det jag kan uppskatta hos honom är inte att han har en åsikt, för det har de flesta journalister (och ofta förvillande lik kollegornas), utan att han vågar ha en offentligt avvikande åsikt, det civilkuraget är mer ovanligt. Mvh Mikael |
|
|
Jag hör nog till den lilla skaran som i princip alltid hållit med Collin, undantag finns dock. Jag tycker att han har en sund och antipopulistiskt inställning, utan att vara en "Sverker Olofssontyp". De enda området där Vi har vitt skilda uppfattningar är väl om franska bilar...;) |
|
|
"Kamerorna räddar livet" Ja visst gör dom det! kommer o hjälper till när jag kör av vägen eller? ;) Känner inte till så mycket vad Collin skrev tidigare men denna gång håller jag med honom! BMW - Beroende Med Wilja! |
|
| håller med collin ang kamerskåpen.lägg pengarna på något annat vettigt istället... | |
|
Jag förespråkar kameraskåp i kombination med säkrare vägar. Blir det färre kameraskåp kan man vara säker på att det blir fler hastighetskontroller och det vill jag INTE. Flåklypa |
|
|
Och när ska Tingvall svara på kritiken? Det här är tredje gången Collin skriver exakt samma sak nu på kanske en månad. Har inte hört ett dyft från Tingvall om detta. Man ska sikta på att vara bra! |
|
|
Staten investerar 400 miljoner i nya kameraskåp, det sänker hastigheten vilket räddar liv säger man. Vad man inte säger, är att kameraskåpen stressar folk som redan kör över sin förmåga, vilket gör att de riskerar att skada sig själva och andra. Här i Göteborg har man satt ut 4 hastighetskameror i Lundbytunneln, 2 i vardera riktning. Ett bra exempel på detta är när två unga killar är ute och kör med sin Golf GTI, de kör alldeles för fort, men när han får syn på kameran, blir föraren rädd och ställer sig på bromsen och som följd av det tappar han kontrollen över bilen kör rätt in i tunnelväggen i hög hastighet. Förarens liv går tyvärr inte att rädda, hans passagerare kläms fast och får amputera båda benen. Man kan spekulera i hur utgången hade varit om tunneln varit kamerafri. Man kan också spekulera i hur många liv en sänkning av hastigheten på ca 5 km/h genererar på en 2-filig 70 sträcka, om man väger det emot hur många olyckor som orsakas av att trafikanterna stressats av dessa kameror. Man kan också spekulera i om staten verkligen är ute efter att spara liv och inte ute efter att dryga ut kassan? Hade det man inte räddat fler liv om man hade investerat dessa 400 miljoner inom vårdsektorn? Eller rent av sponsrat hjärt/lung eller cancerforskningen med samma summa? Eller bara satsa 400 miljoner på att anställa fler poliser som kan utföra fler kontroller mot rattfyllerister? __ Bilblogg: Länk |
|
|
Instämmer inte helt ovanligt med Collin. Men vad hjälper det. VV har ju $$$ i ögonen. En säkrare väg än E4 en tisdag i Maj när semesterfolket inte dammat av husvagnen ännu har jag svårt att hitta. Och då ligger det resande säljare och annat tjänstebilsfolk med snitthastighet: 140km/h, oftast i harmoni med långtradarna som också vill hem. Återta körkorten från dem som kör under 2k mil per år. Men framförallt, fler nykterhetskontroller! Har haft körkort i 6 år nu, kört uppskattningsvis 10k mil, varav 2,5k senaste året. Jag har blåst EN GÅNG. Utanför systembolaget en lördag. Det är larvigt lite. Allting handlar om pengar, vad tjänar staten/VV på att ta en fyllkaja när han som bäst får fängelse, det är ju för tusan en kostnad. |
|
| staten bryr sig inte våra liv.det är bara pengar,åter mer pengar till staten.värre lär det bli,kan jag tänka mig så dom kan sko sig på oss vanliga mäniskokrakar tyvärr är det så livet ska fungera o kommer alltid o göra också... | |
|
Staten bryr sig visst om våra liv! Det är ett mycket tydligt myndighetsuppdrag. Att påstå att staten bara vill komma åt mera pengar till staten är ganska märkligt - vi bor inte i ett land med en diktator som bygger slott åt sig själv utan staten använder faktiskt pengarna till ändamål som man kan tycka är mer eller mindre bra men som helhet används nog pengarna ganska bra. Tror inte nån på det här forumet skulle lyckas bättre:) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.