AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.421

Hutlösa försäkringspremier på BMW bilar.

Sida 2 av 2
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Körde också en snabbkoll på Atava och dom ligger högre än både If och Originalförsäkring för mig. Sen vet jag inte om jag riktigt köper det språkbruk dom använder och deras benämningar på försäkringarna.

Vesta verkar inte ha någon on-line prisförfrågan...

___
//Ulf
Ti
5
Tiger1972
X3 2,01 -06
Har ni tittat på Compricer? Slog själv på min X3:a och sambons Peugeot 206 cc. Bäst pris fick jag för båda bilarna hos Atava, www.atava.se - värt att kolla upp om ni letar efter bra försäkring. Har idag BMW Originalförsäkring / If men ska så snart försäkringen förfaller byta till Atava!

Testade atavas webförfrågning men den funkar ju inte. Har testat olika personnummer och det står att man inte kunde hitta personnummret. Sånt blir jag trött på.
Alltså.. jag har en 320i 2003'a.. 26 år gammal.. BMW orginalförsäkring.. Helförsärking med förhöjd självrisk (6000). kostar mig 520:- /månad..och jag bor i Centrala Umeå.. Skumt!
Ti
5
Tiger1972
X3 2,01 -06
"Testade atavas webförfrågning men den funkar ju inte. Har testat olika personnummer och det står att man inte kunde hitta personnummret. Sånt blir jag trött på"

Ringde idag till Atavas kundtjänst eftersom jag köpt en ny LCD-tv som jag ville försäkra. Ville köpa en elprylsförsäkring i söndags kväll (den täcker samtliga elprylar i hemmet) men kunde inte heller ange personnumret. Fick prata med en jättebra kille som sa att det var adressregistret som försäkringsbolagen är uppkopplade mot som var nere för underhåll. Framöver ska de också lägga upp information på sajten för planerade underhåll.

FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Hm ligger jag efter med Tennant, som enligt Insplanet skulle vara det billigaste bolaget??

Kanske skulle Atava, vesta bli billigare, men det är klart min 318E30 kostar
2300kr/år halvförsäkrad, inte mycket att bråka över.

Men blir en försökring dyrare än ca 500kr/månad skulle jag köra oförsäkrat,
blir helt enkelt för dyrt i förhållande till bilens värde. På en nyare 740/750 eller M-bilar är det en annan sak.

Verkligen tråkigt det här med hutpremier, vi får väl starta upp vårat eget bolag, varför inte Autopower.bilförsäkring ??.
Tiger1972: Jo jag fick det att funka nu. Var faktiskt som alla säger riktigt billigt, framför allt för oss yngre verkar det som! En 540 halvförsäkrad på mig 1000 mil om året skulle kosta 8200 kr. 500 mil var lite billigare typ 7200. Inte farligt för en 540 på en 22 åring bokförd i stockholms innerstad!
C.Douglas: Ok, men har du jämfört mot Vesta? (Länk

Dock så måste man ringa deras kundstjänst för prisuppgift.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.