|
|
|
|---|---|
|
Hallå. Jag skulle vilja ha råd av någon kunnig för jag vet att ni finns därute :-) Jag har en lysande airbaglampa och vi får följande felmeddelande när vi försöker släcka den. Detta felmeddelande är tagit över telefonen så det är kanske inte helt korrekt. Följande står: Detektion av upptaget säte 18 Intermidient fel communictionsavbrott. Avbrott detektionscensor upptaget felsekv 7. Vi har bytt kabeln under passagerarsätet utan resultat. Någon som har något tips? Tack på förhand. Vh Ronny Gustavsson Ronny G | |
|
Kabelbyte brukar man göra vid fel på desamma för bältessträckarna på någon av framstolarna, oftast förarstolen. Fel på sensormattan i passagerarstolen kan inte åtgärdas med yttre kablar, det blir byte av själva sensormattan (ganska dyrt) om man vill eliminera problemet. Det finns även ett fix där man lurar centralenheten, vilket innebär att airbagen utlöser oavsett om det sitter någon passagerare eller inte vid en krock. Finns beskrivet i mektipsen, och i en tråd här alldeles nyligen om du söker runt lite. Ang. backsensorer: "Paketet" innehåller lite mera än bara sensorerna i kofångaren, inget är fördraget så det är lite mera jobb än bara byte av kofångare tyvärr. FP |
|
|
Stort TACK.. :-) Vänliga hälsningar Ronny Gustavsson |
|
|
Du skriver att det finns mektips på hur man lurar sensormattan i passagerarstolen. Jag fick den som felmeddelande. Min airbaglampa slocknar kort vid star men börjar lysa igen och lyser konstant. Byta sensormattan måste vara dyrt. Det är not bäst att lura den eller? Tacksam för tips var jag kan hitta detta. Martin |
|
|
Hasso har gjort en modifiering/mektips, kanske i hans blogg? FP |
|
|
glöm inte att efter att man har bytt kabeln under sätet så måste datorn nollas..airbag lampan slocknar ej automatiskt..som vissa andar lampor gör efter att man har åtgärdat tex ett kabelbrott lycka till.! |
|
| Sensormattan byter man själv ganska enkelt, det tar mest lång tid, tog mig ca 2-3 timmar men var inte speciellt svårt. Mattan tror jag kostar ca 800 spänn på BMW. | |
|
Hasso modifiering/mektips om att lura att det sitter en passagear i passagerarstolen fungerar det på e36 oxå? han besfriver det på e39. Tack för hjälpen! Martin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.