|
|
|
|---|---|
|
Hej allesammans. Jag är, så som många andra här på forumet, pedant när det gäller bilar. under senare tiden fått vibrationer (beror ej på fälgar och däck) som är ruskigt irriterande. Ska försöka beskriva dessa så noga som möjligt. Beskrivning av Symtomen: 1. Små små små vibrationer i ratten som även känns "i bilen" . Ökar något i högre farter men inte nämnvärt. 2. Tappar jag till lätt på bromsen i låg fart så rycker ratten ibland till lite åt höger. 3. möjligen(vet inte om jag inbillar mig) litet "klonkande" ljud vid farthinder, brunnar etc. 4. bilen dra pytte lite till höger ibland. Detta är gjort: Åkte till volvo, fullbokat på bmw i gävle, för att göra en fyrhjulsinställning. Killen där tyckte att bakre länkarms bussningen flexade lite väl lätt. Drog dagen efter ner till bmw och bad dem hissa upp bilen för att kolla bussningen men de tyckte inte den såg dålig ut. Jaja tänkte jag och min första tanke var att boka ny tid för fyrhjulsinställning. Gjorde istället en fuling och slank in på SBP strax innan stängning och bad dem ta en titt på framvagnen. De enda han hade att anmärka på var att krängnings-hämmar stagen var lite glappa. Min funderingar: Kan verkligen dessa stag orsaka dessa små vibrationer? Kan tänka mig att de möjligen ligger bakom det "inbillade klonk ljudet" men vibrationer? Ska tillägga att jag inte är någon expert alls att bedömma dessa saker men jag behöver lite hjälp med vad ni tror det kan vara. Kan de vara länkarmarna, bussningar vad tror ni? Var börjar jag? Bilen är en e46 325ci tillverkad 2003/05 6000mil på mätaren Tacksam för hjälp! mvh Jens | |
| Ingen som har någon ide? | |
| kom igen nu boys :-) Ingen som känner igen sig? | |
| kan det vara stabilisatorstagen tros,inte helt omöjligt... | |
| Ah, kan vara en möjlighet! Var sitter dessa stag? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.