|
|
|
|---|---|
|
Hejsan alla glada BMW ägare :) Jag har åkt runt i min gamla (men fina) 318i från 1994 och kört den i nu över 4 år, och börjar känna att det är dags att byta upp sig, ska i dagarna köpa en 320i -01, lite nyare och roligare. Men, jag fick en jättefin bilstereo av mina föräldrar när jag fyllde år, den passade utmärkt i min 318 och allt blev jättesnyggt, men nu när jag provat 320'n jag tänker köpa så är det inte riktigt samma typ av stereo i den, det jag då undrar är, går det att på nått sätt få in min gamla stereo in i den nya? Inredningen ser ut som på denna bild: Länk Förmodar att det är kört, men det är värt att fråga. Tack på förhand Tut tut | |
|
Det finns en täckplatta med utag för en DIN spelare att köpa. Kolla denna tråden på E46 Fanatics. Länk Fast jag vet inte om jag tycker det blir så snyggt och på annat ställe läste jag att huvudenheten håller hög klass och om man vill förbättra är det bättre att ge sig på högtalarelementen. /Fredrik |
|
|
Tack för svar :) Ja det blir nog aldrig lika fint som orginalutförandet jag kommer ha, grejjerna i sig i bilen verkade funka fint och det var ju cd spelare och det hela. Men min stereo jag fick av päronen hade bland annat Blåtands stöd, för streaming av musik från mobiler och även bluetooth handsfree inbyggt. + mp3 vma stöd dårå. Så det känns ju lite trist att ha en spelare jag inte riktigt kan använda kanske :). men det är väl inte hela världen, så länge min nya 320 ser bra ut ;). Kanske inte värt mödan att försöka. Men då vet jag att det finns alternativ i alla fall. Tusen tack. |
|
|
Förstår att det känns trist men sett från den positiva sidan så är en original stereo inte alls så stöldbegärlig som din andra spelare. Dessutom är det väldigt bökigt att byta för om jag fattat rätt så är det du ser av originalspelaren bara en kontrollpanel/cd läsare, resten av grejorna, radiodel, förstärkare osv. sitter spritt i egna små lådor på lämpliga ställen i bilen. Själv tänker jag investera i en Ice-Link som lurar spelaren att min iPod är en CD växlare. Om bara jag kunde få hämta bilen snart, väntan är alldeles för lång. Länk /Fredrik |
|
|
Min andra spelare kanske är lite mer stöldbegärlig, men den har ju löstagbar front, så det hade inte vart nått problem egentligen. Men jag skulle inte klara av att göra ett sånt här byte själv ändå. Coolt me I-poden :) Väntar ivrigt på att få köpa ut min 320 på tisdag, missade bankens interna "låne godkännande" dag med drygt 1½ timme så det blir godkännt först imorgon :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.