AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.057

I valet och kvalet nya b3,m3 och 335

An
23
Anders N:son
Bmw 335 coupe individual
Hej allihopa!

Jag har lite av ett lyxproblem, har specat på en 335 ci med individual comp 1 med platin läder med svarta sömmar och svart läder med ljusa sömmar. Men nu när man hört att det även kommit en ny m3:a samt alpina b3 så funderar jag på vilken jag egentligen vill ha. Är inte beroende av om bilen kostar 500` eller 900` , varför jag dock gärna åker 3 serie coupe är att den inte skriker ut "titta på mig" i onödan... Jag tar gärna emot lite tankar och förslag om Apinan och nya m3 an kontra 335.

Mvh AndersN
Di
828
Dic
850ia 1991
Alpina B6 3,5 kat
Kolla in den nya B3 Dubbelturbo innan du bestämmer dig.
Som ett litet tips bara i all ödmjukhet.
Mvh Dic.
"Lite av ett lyxproblem" var det ja...
Personligen skulle jag vara hur nöjd som helst med en välutrustad 335..
Även om "money is no object" så kanska man kan lägga de extra hundra k på något vettigare än en bil...
Och har man rejält med "flis" skulle åtminstone jag inte vilja "sticka ut" så mycket extra.. En 335 ci är en tillräckligt snygg och snabb bil att grannskapet imponeras utan att bli allt för avundsjuka. En perfekt "kompromiss" kanske..

Köp 335an... Sen behåller du den tills M3:an komer med DSG!
Visa användare
601
p-car
03.5 M3 SMG
ta b3 och vänta på M3 cab
Dic:
Håller med till fullo!
Rekommenderar september numret av BMW Car där man testar en otroligt snygg B3 biturbo

Mvh,
/Wille
ca
130
carpenter
Z3M Roadster -97
Köp en 316 och skänk resten av stålarna till barncancerfonden, du kommer till jobbet och sover gott om natten. Bara ett tips.
kan du juh sälja din roadster och köpa en 316, mellan skillnaden till dito då såklart.....

/mvh jocke
ca
130
carpenter
Z3M Roadster -97
Mkt bra sagt Jokko den dagen jag känner att en 400 papp inte spelar nån roll så lovar jag att jag skänker hela z3an till välgörenhet. (det är ett löfte till er alla)
Jag skulle välja 335:an. BMW:s mest prisvärda bil om man tittar på pris/prestanda. Original håller den så gott som jämt med min M3 e46. Tänk vad du får om du sätter på ett cat-back system och ett chip. Borde hamna runt 370-380 hk.
ca
130
carpenter
Z3M Roadster -97
335 an är fin som fan och går ruggigt bra redan som orginal, kan tänka mig att lite chip gör susen slå till på en sån du.
EB
30
EB
M3 E30 -88
525i m-sport touring -01
Om nu pengarna inte är något problem så tycker jag att du skulle köpa Alpina B3 biturbo, den kommer ju inte att sjunka lika mycket i värde som en
"vanlig" 335 eller M3.

Emil
M3 E30 -88
BMW CS#6565
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
Satsa inte på 335:an! Har man råd så går man för det bästa. Sen vilken som är bäst av M3 och Alpinan låter jag vara osagt. Men av egen erfarenhet så vet jag att man blir missnöjd om man inte löper linan ut.

Mvh

Jonas
do
641
dobo
BMW 640 GC n55 mhd steg 2+
Köp Alpinan och må bra!
Alipnan är trots allt ingen dussin bil... Sen lär den hålla värdet bättre.. Sen går den lite bätte än 335an tydligen.. Satsta på en B3.

BMW FOR LIFE
Sn
1.381
Snajdaren
BMW 635iA -87
BMW 635i -84
BMW 325i cab -89
BMW 528i -97
BMW 740iA -99
MGB GT -66
Alpina är väl de bilar som håller värdet sämst av dessa 3
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.