AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
633

Söker tips på enkelt trimm till 520 -98

Tycker att min 520 -98 är lite väl trött,vad kan man hitta på för att få lite mera pulver utan attt byta motor eller hinka in turbo eller kompressor typ,är bara ute efter 20-30hk till,den är lite väl seg nu tycker jag,chip+annat är väl enklast men vilket chip? och vilket avgas system? race luftilter?
Tacksam för svar,,

20-30hk då får du börja byta kammar och grenrör, mappa bilen, annat avgassystem osv.

räkna med 30.000kr om du inte kan skruva i allt själv och ska mappa. då kan du lika gärna spara pengarna och byta till en 528a som redan har effekten.

/mvh jocke
funderat på en motor starkare tysk, men nu har jag puttsat och fixat med min i 3 år känns lite tungt att byta bort en bil som nu är perfekt,,bytt dom flesta nöt delar ,koppling,utbytes generator,bakvagn, dvs länkarmar och dyligt,dämpare fram och bak,angel eyes, xenon,m5 vinge ,feta fälgar,,you name it ,,,
det enda som fattas är ett komplett m-paket,,,även lack behandlad 6 sommrar i rad,,:) borde satsat på en 530 istället,,,:)
Men å andra sidan jag får väl kanske igen det i slut ändan hehe nä behöver bara lite hk nu VS-Motor here i come

nää int äär ja bitter int (som tony rickardsson sa) den skiner ju och går perfekt i övrigt (kolla galleri),,saknar lite kusar bara,,, lustgas:)

haha, vilket sammanträffande, den där bilen har jag sett många gånger ;).

bor nämligen i boden ;).

har själv en fjordgrå 528 med 18" tsw thruxton.

gillar e39, men det blir nog att byta bort den mot nåt ääääännu mer bruksbetonat snart, måste ha mer markfrigång 4wd känner jag, jakt och fiske är huvudintressena, och släpa skotern bakom bilen.

e39an kommer inte riktigt till sin rätt där, och en x5a är alldeles för dyr för mig.

nåja, lycka till, jag hade bara vart nöjd helt enkelt om jag vart du ;)

/mvh jocke
ska beställa tid för mappning på någon firma söderut till hösten och lyssna mig för vad man kan göra, jamenar 25 000 kanske man kan krama ut lite hk för,,,jaja den glänser ju det är inte illa, ser ju ut att gå fort:)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.