AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.650

Getriebenotprogram och lådan kör endast på 4an

CK
269
CKamondi
740iA -95
Har en 740 ia -95 som lådan kruppade ur på idag, den vill endast köra på fyran. Back fungerar felfritt. Displayen i instrumenthuset verkar vara seg nåt så in i, när jag lägger i P så visar den först att det är 2an som läggs i, sedan övergår den till P, N så slocknar displayen och D så slocknar den också. Vad kan det vara? Taskigt med olja i lådan? Hur mycket ska det vara i den?

Jag har inte tid nu att kolla nivåer, är på väg till jobbet. Men bilen får stå tills någon kanske kommit fram till något :).

Mvh Christian
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Innan du gör nåt annat så börja med att se till att det finns ordentligt med ström i batteriet. Det är inte ovanligt att lite för låg batterispänning får lådan att bete sig konstigt...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

In
799
InfiniteObscurity
E61 520d -08
F11 520d -11
Som jeppe säger, batterispänningen kan ställa till mycket tok. Annars kan oljenivån eller igensatt sil vara orsaken.
CK
269
CKamondi
740iA -95
Har ett nytt batteri står på laddning nu. Ska pröva strax!

Tack för svaren!

Mvh Christian
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Med noll erfarenhet av krånglande automat på E38 måste jag ändå säga att det låter som någon form av elfel, jordfel eller dylikt. Sitter väl nån kontakt till lådan man kan lossa och kolla..

---
Min bil: Länk
CK
269
CKamondi
740iA -95
Satte batteriet på laddning utan minuspolen inkopplad i ett par timmar. Nu har jag kört 5-6 mil och inte ett knyst har den sagt!

Tack Gud! :)

Mvh Christian
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.