|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag är på vippen till att köpa en ny bil. Har tittat och nästan helt bestämt mig för en BMW 330i. Årsmodell 2002. Vad finns det man ska tänka på? Måste man vara så super noga med en så ny bil? Den ser hur fin ut som helst på utsidan m.m.. Jag vet inte vad jag är ute efter med det här inlägget men ni som har har 330 eller har ägt.. vad ska man tänka på? Har dom klassiska fel? Jag har fått reda på att vid -02 så fick dom lite hårdare framvagn. Finns det mera nyheter? Mvh Henric | |
| Ett tips är att läsa Begagnatguiden här på Autopower. Där står det lite nyttigt inför bmw köp! | |
| Den fick dsc som standard och är det en sedan eller touring så gjordes en facelift. Du bör nog titta efter rost på bakluckan och motorhuv i falsarna. | |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
det är alltid superviktigt att kolla historiken INNAN köp, främst vid import men även om den är svensksåld. Mvh Johan |
|
Ok! Tack för tipsen. Jo den är imorterad så jag ska kolla historiken noga. Det är en sedan så den har ju fått faceliften. Riktigt snygg faktiskt. Hoppas jag blir nöjd =) Har redan fått magsår av allt bök med försäljning med gammla bilen och lån på banken.. urk... |
|
|
Köp en med m-paket - gör så sjukt mkt! Både utseende- och körmässigt! "If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white..?" |
|
|
Aaaaaa.... Körde hem bilen idag. Det är en väldigt speciell känsla som man inte så ofta får känna på. Är så super nöjd med allt. Inga problem alls med bilen. Allt funkar. 18 M-fälgar och 17 vinterdäck. Ingen rost, inga repor i lacken, inga lustiga ljud o.s.v... allt är bara guld just nu =) Kan knappt vänta tills imorgon då jag får sätta mig bakom ratten igen.. |
|
|
Vadå vänta..? :) Gå nu ut och kör och när det blivit mörkt så kan du njuta av den mysiga röda belysningen i instrument och i alla knappar! Lovely :D ___ Tobias Andersson |
|
|
hehe.. Jo men jag har inte fixat försäkring än! Ska göra det A.S.A.P imorgon när dom öppnar! Vore ju ganska förödande om det skulle hända något.. huga |
|
| Det var lite nybörjaraktigt att inte ordna med försäkringen innan köp eller DIREKT efter. | |
| Upp med lite bilder och berätta hur du gick till väga när du köpte den. Brukar vara nyttig läsning för många. :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.