AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
654

Hjälp med värdering av 530ia touring-03

Hej BMW-vänner!
Som rubriken lyder skulle jag vilja ha lite hjälp med att ungefärligen värdera en 530ia touring-03. Bilen ägs av en nära bekant och importerades -05 då den gått 2500 mil från aukt.bmw firma i tyskland med mil och skadefri- garanti. Bilen har "M-sportchassiet", tv/navi, skinn, glaslucka, steptronic, och allt annat gott som fanns till dessa, färg silvermet. Bilen har nu gått 4900 mil då ägaren är lastbilschaffis på utlandet och kör ytterst sällan med bilen. Finns inte en skada på bilen överhuvudtaget förutom ett litet stenskott på huvens framkant, så nära nyskick man kan komma.
Tycker dessa e39 börjar bli vansinnigt billiga och är rädd för att man inte kan ge allt för mycket trots detta unika exemplar, vill ju inte fölora allt för mycket kulor på ett par års tid.. Hur mkt vågar man ge på en höft?
RiProPro-medlem
756
Rick
540i -21
523i -97
325i Coupe -94
M3 Coupe -97
Mini Clubman Cooper S -19
Som du skriver så börjar E39 bli vansinnigt billiga. Mer bil för pengarna är svårt att hitta och ditt fall en E39 med så lite mil gör att den trots allt borde vara lite mer värd. De flesta -03 har väl rullat iallafall 8000 mil nu.

Har bilen M-pkt dvs M-sportchassiet, M-aerodynamikpaket, svart innertak etc?

Jag tror på följande:
Pris utan M-pkt runt 150'
Pris med M-pkt runt 170'

/Rickard
Bilen har fullt m-paket, men tyvärr tror jag inte jag kan få loss den för 170k då det pratats om 200k. Skit med för bilen är ju underbar att titta på samt köra, får kanske sondera vidare efter andra fräscha för 150k.
Tack för inlägget
mm, för 50k så kan du stå ut med att den gått det dubbla, tror inte den sjunker 50k mer än den där på några år... däremot så är juh en bil i ett sånt skick fortf nåt man sover gott om man har i garaget ;).

är väl bara att säga vad du kan tänkas betala så får han fundera på det, kan juh inte mer än säga nej.

/mvh jocke
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Även om E39 har rasat i pris så tycker jag 170' är för lågt för en 03:a med dessa låga mil och utrustning, samtidigt kan det nog vara svårt att få ut 200' för den.

Av alla E39-modeller så lär ju en senare 530iAT med M-sportpaketet vara bland de minst svårsålda. Självklart kommer man ju se en värde minskning denna under några år framåt men jag tycker ändå att det är fruktansvärt mycket bil för pengarna om du t ex kan få loss den för 185'. Min egen sena 01:a har gått det dubbla och känns fortfarande som ny i mångt och mycket.

Ge ett bud så får du ju se vad som händer.

___
//Ulf
Mr
236
Mr.C
530iA M-Paket 02
Verkar onekligen vara en grymt fräsch kärra! Har du möjlighet så köp den, växer inte på träd med den utrustningen och milen!
Som Programmer säger, 185' hade varit en bra nivå.

Du får försöka!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.