|
|
|
|---|---|
|
Kan man köpa någon typ av shadowline-kit av BMW så man får bort allt fult krom så det byts ut mot svart? Vad kostar detta isåfall? Om det inte finns, vad ska man då göra? Går det att lacka om man slipar ner och är noggrann? Någon som testat? Mvh Christian | |
Scheckheft |
Hej Visst går det. Om du vill byta delarna finns de att köpa hos BMW. Nypris, och detta är en grov uppskattning, ca 5000:-. Begagnat kan finns på ebay.de/com Bilder av byte här: Länk Vilka delar du behöver kan du kolla här: Länk Iof en en E39 men principen är densamma Det går även att lackera. Hållbarheten tror jag är tveksam om man ska göra det själv: Länk eller Länk Om man ska anlita lackerare så blir det nästan lika dyrt som att byta ut listerna Mvh Scheckheft |
|
Tack så mycket!! :) Mvh Christian |
|
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Det är rätt, om inte beställaren köpte bilen som man vill ha den får man själv fixa till det. Personligen är jag helt emot shadowline då jag gillar när det blänker så mycket i solen att man knappt ens kan kolla på bilen. |
|
Det är ju just det, det blänker så jäkligt om kromet, det är i nyskick men jag såg en shadowline och det är något jag skulle vilja prova på :). Lär ju inte vara omöjligt att sälja om jag inte tycker det passar. Mvh Christian |
|
alain |
jag har själv en shadowline med Mpacket som inebär att det inte finns någon kromade delar på den och som har mörk innetak plus annat. bilen är själv mörkgrå metalik och är mycket nöjd med den. finns bilder på min länk MVH ((Alain)) bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
|
Har precis införskaffat mig en 735 -92, någon av de tidigare ägarna har inte varit så ordentliga när de har "gjort" om bilen till shadowline med hjälp av en sprayburk, ser förbaskat tråkigt ut :( Ska göra vid det, men det är inte prio ett. |
|
| Då kan väl du och jag byta lister innan du lackar om dom? hehe | |
|
Har du shadowline eller?? :) The Seven Series, Ride with Pride Ja, vadå, jag älskar min bil. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.