AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
898

Kan man kontrollera mätatställningen på E39 själv?

EX
3
EXTRUDER
530i-89
Jag funderar på att köpa 530i Touring 00-03 (E39)och undrar om jag kan kolla mätarställningen själv så att den är korrekt?

MVH

SN
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
tror det blir svårt med det bilprovningen eller m-test kan nog hjälpa med det...
nope, inte annat än att kolla skick på bil, pedaler, ratt , växelknopp osv.

vill du vara säker, ta regnummer och gå till närmsta bmw handlare och be dom göra ett uttdrag på servicar osv.

/mvh jocke
Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
BMW kan enbart göra utdrag på garantireparationer, ej på service så vitt jag vet.

Du kan ringa de verkstäder som stämplat i serviceboken för att kontrollera att stämplarna verkligen kommer därifrån och att miltalen stämmer. Organiserade fuskare har nog egna stämplar så att man tror att man ringer en verkstad när man egentligen ringer hem till en skurk. Så kontrollera numret med någon typ av Gula Sidorna innan du ringer.

Och så är det väl så att km-ställningen lagras i ljusmodulen. Men sofistikerade fuskare kan ändra där också.

Inredningsdetaljer kan bytas ut relativt billigt (jämfört med bilens pris som "ny") för att se nya ut.

Så det går nog aldrig att vara 100% säker. Men om du kollar allt ovanstående så har du i alla fall gjort vad du kan.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.