|
|
|
|---|---|
| vad är det för konstig kabel? den är iaf urdragen på min bil varför? | |
| lamda sonden... | |
|
va??? svenska tack:D |
|
| okej jag vet vad de är men varför drar man ut den?? | |
|
Förmodligen för att den är kass, och bilen går illa med den ikopplad. Drar man då ur den går bilen i ett "nödprogram" som gör att den möjligen går bättre (beroende på vilken typ av fel det var på lambdan). Men, en ny lambda blir förstås ännu bättre! Dock borde du få någon form av varningslampa, "check engine" eller något sådant (du skriver inte vad det gäller för bil)! |
|
| oj de glömde jag jag har en bmw 318i -96 | |
| Har du/någon kört länge med lambdasonden urkopplad är risken stor att katalysatorn har tagit skada. Var det någon som sålde bilen till dig utan att säga att sonden var urkopplad borde vederbörande få en omgång stryk. | |
| Har haft den i nån månad bara. stoppa i den där kabeln idag men det blev ingen skillnad:/ | |
| Har haft den i nån månad bara. stoppa i den där kabeln idag men det blev ingen skillnad:/ kan den där hara nått med att det inte går att varva den mer än 4000? | |
|
Ja det tror jag i och med att nödprogrammet laddas. Köp du direkt en ny lambdasond och montera. Sedan kommer du nog märka att bilen går mycket bättre och varvar bättre! Men ta det lungt innan dess. Den borde varva utan problem upp till 6000... |
|
| okej hoppas bara inte catalysatorn har gått sönder då :/ | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.