|
|
|
|---|---|
|
Lämnade in bilen till en bilfirma som jag anlitat under flera år. Jag känner mekanikern väl, han brukar kunna vara flexibel/snabb med bokningar och ge bra pris mm. Nu till problemet, det är första gången han servar min bmw, och så fixar han inte att släcka serviceindikatorlampan. Inte kan det väl krävas specialutrustning för detta? Kan jag tipsa han om något så jag får det gjort snabbt? //Hampus Länk | |
| om det gäller din e46:a så står det väl i instruktionsboken om jag inte minns helt fel. man ska nåt i stil med ha tändning på, trycka högra knappen på instrumentet intryckt tills det kommer fram något, släppa o trycka igen, nåt sånt. | |
| slå på tenningen,vent til service indikeringen går bort,trykk på knappen til venstre på kombi instrumentet,hold inne til du kommer inn på service menyen.Deretter bruker du bord computer knappen,trykk ein gang på knappen på enden,holdt inne ved det du vil resette til det kommer opp reset,slipp og trykk ein gang til,-ikkje alltid så enkelt å få til,man lykke til | |
|
Tack för svaren, lät som en riktigt omständig procedur dock.... Vad betyder "slipp"? //Hampus Länk |
|
|
Slipp = Släpp Mvh Anton |
|
| för att följa upp min egna fråga så visade det sig att årsmodell 9906 skall servicelampan släckas via ett instrument som bmw har. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Du kan köpa en egen servcieåterställare för runt 300 kr. typ en sådan här. Länk Knapptryckningen funkar enbart på de som inte har diagnosplugg under huven E39/E46 efter 05/2000 ca. ///MVH Hasso Länk |
|
Här Länk kanske du hittar svaren? __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
| det brukar kunna vara problem att släcka via kombi instrumentet på en del e46or kan vara för inte riktigt körsträckan är uppnådd.. men då går man bara in med DISen och grejjar det därifrån.- | |
| kanske var otydlig, fixade detta på bmw för en 50 lapp. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.