AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.006

Går det att justera PDC:n?

Att ha en bil med PDC är faktiskt inte så dumt när man är i vissa backningsmanövrar. Problemet med min PDC är att den tutar varje gång som jag backar ut bilen ur garaget. Den tycker förmodligen att kanten på garageporten kommer för nära. Det här är lite irriterande. Är det fler av er som har det så här? Går det att justera PDC:n på något sätt så att den inte blir så känslig för det som är på sidan av bilen?

"Bensinen är alldeles för dyr för att slösas bort på tråkiga bilar"
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Har haft 5 bilar med PDC och det du beskriver är normalt. På min 530 så har jag PDC även fram och när man parkerar i garage eller carport så har man en konsert av pipande inne i bilen. Fördelen i 530'n är ju att det där finns en knapp som man kan stänga av PDC'n helt vilket är bra i vissa lägen.

Tror inte du kan justera känsligheten på dina sensorer men det finns kanske någon annan som lyckats med någon lösning?

___
//Ulf
CK
269
CKamondi
740iA -95
Hammurajen, har inte du en knapp framför växelväljaren där du kan stänga av PDC'n? Jag har det på min, men jag har PDC fram och bak, kanske är skillnad då?

Mvh Christian
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Nog måste du väl kunna stå ut med pipandet? Hur lång tid hinner den pipa när man backar ut.. 1 sek kanske =) Tänk vad bra det är när du behöver det.. nog är det bra att den känner av i sidled också.

Det som är ytterst störande däremot är att PDC'n inte stängs av när växelläge P väljs. Varför, varför, varför ska den vara på då??
Man backar bilen - går ut för att lasta i grejer - och eländet fullkomligen tjuter när man står där baki. Måste alltid komma ihåg att stänga av PDC.. suck.

---
Min bil: Länk
CK
269
CKamondi
740iA -95
Johan_S, jag håller fullkomligen med! Vad ska man med PDC till i läget P egentligen? Bah, smått irriterande moment.

Mvh Christian
Jaha, det var alltså inte så synd om mig ändå, typiskt! Jag har visserligen ingen knapp i min där jag kan stänga av PDC:n men å andra sidan slutar den faktiskt att pipa när jag lägger in P.

"Bensinen är alldeles för dyr för att slösas bort på tråkiga bilar"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.