|
|
|
|---|---|
|
Finns det någon som har ett bra tips på vad man skall sköta skinnklädseln med utan att det blir smetigt och man får det i kläderna? who dares wins... | |
|
Tjena! BMW i Malmö på Förenade bil rekommenderar Rolls&Bentleys istället för BMW's leather care. Kostar c:a 50:- burken och är smetigt som f-n i början, men "försvinner" efter några minuter! /Henrik //Kungen Af Malmö |
|
|
Glömde skriva att Förenade bil tillhandahåller även Rolls egen smörja! =) Dvs den de rekommenderar! //Kungen Af Malmö |
|
| Jag använder Rolls Royce & Bentley original läderkräm. Det är lite arbete med att få in den i lädret men resultatet blir ett mycket härligt skin. Det underlättar att använda rena trasor och byta ofta. Dessutom så är det billigt. Jag betalade 30:- för senste burken. | |
|
Hur ofta smörjer ni era lädersäten?? Fredrik M - Z3 2.8 |
|
| 2ggr per år med orginalsmörja. | |
|
Brukar bli 3 ggr i samband med storrengöring o puts. Gör ett rejält ryck på våren, ett på hösten samt ett runt årskiftet med behövlig sanering inne och ute samt eventuell polering/vaxning/Ditec kontroll mm. Den där "extra" runt årskiftet är för min egen skull då jag blir så jäkla deppig över hur grisig bilen blir invändigt på vintern. Brukar lätta upp humöret ett tag på resan mot våren. |
|
|
Då ska jag genast köpa mig en burk med rollsfett. Tack för tipsen... who dares wins... |
|
| själv använder jag IKEAS rengöring och ett balsam som heter EXPRESS. Finns säkert många olika balsam som fungerar bra, men det viktigaste är att man köper ett utan siliconer..... | |
|
Jag smörjer *ordentligt* två ggr per år, först vid uttag då jag smörjer in 3-4 ggr under en tvådagarsperiod. Använder Turtles Leather Care som finns bl.a. på Mekonomen för en dryg hundring. Mycket lättarbetat och i&med att det är cab så är det en hyfsad påfrestning på lädret (lämnar den dock inte över en timme i direkt solsken) så det har funkat bra för mig. Har gjort behandlnigen 3 ggr nu och det finns 1/3 kvar i flaskan så det är ju ingen jätteinvestering. Kom ihåg att vara extremt noga i sömmarna (framförallt framsäten som används ofta) för att slippa de tråkiga sprickor som kan uppkomma. |
|
|
Tur man inte har något baksäte att tänka på... ;-D roadZter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.