|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet vad som ingick i följande paket: - Lifestylepaket - Stockholm open edition - STCC | |
|
Jag är inte helt säker men ska försöka mig på en bra gissning. Lifestyle: Klädsel: Designinredning Scritto. Sportstolar, Elektriska fönsterhissar bak, elektriska, Interiörlister Moongrey, Kromade ringar i instrumenthuset, 16" lättmetallfälgar i form av Stjärneker 136. STCC: M-sportpaket II, M-aerodynamikpaket, 18" M-fälgar style 135. Jag tror det finns mer saker i dessa paket men jag kommer inte på vad. Det kan även vara så att jag har fel på en del saker. |
|
|
Sthlm Open paketet såldes i samband med att BMW sponsrade tennisturneringen 2002. Utrustningsmässigt motsvarar den Lifestyle paketet, dock med annorlunda interiör lister och utan de kromade mätarringarna. Har även för mig att det ingick 16-tums Stjärneker 45 fälgar i detta paket. Scrittoinredningen i Lifestylepaketet är av Tyg/läder kombination. Ganska snygg och skön att sitta på. STCC kom 2004 och är detsamma som M-sport II paketet fast med 18-tums 135 fälgar och här ingick även ett annorlunda avgassystem som var specifikt för STCC. |
|
| Det här med att de skulle vara ett annat avgassystem råder det olika meningar om. En del säger si och andra så. Jag har aldrig sett att det något annat avgassystem på den 325i STCC bilar jag har sett. | |
|
ahaaa,, då har jag en STCC edition. jag har en speciellt ljud från avgassystemet. under 3000 varv så är bilen tyst och lugn. efter 3000 varv så har jag en grövre ljud, råare. är det samma på alla bmw bilar eller? |
|
|
Alla "STCC" fick inte sportavgassystemet monterat. Om det beror på att köparen inte ville ha det, eller om återförsäljaren inte orkade montera det vet jag inte. Det monterades i alla fall av svenska återförsäljaren innan leverans. Har man sportavgassystemet så syns det på att slutrören är grövre, och att det finns en skarv på rören framför slutburken. Jag har inte sportavgassystemet på min, men den låter lite mer straxt över 3000 varv. Sportavgassystemet låter nog mer över hela registret. |
|
|
Hej här kommer en "nying" på forumet! En liten fundering, kan det vara mer som skiljer på STCC versionen än bara sportsystemet typ annan programvara m.m Jag har precis sålt en 325ci -01:a och köpt en 325ci -04 (vet inte om det är en STCC)och blev mycket förvånad över skillnaden i motorkaraktär, -04 känns mycket rappare, råare, det verkar konstigt att ett eventuellt sportsystem skulle ge sådan skillnad!?!! //Thomas |
|
| Är det något paket som har sportchassi (förutom M-paketet) samt PDC? | |
| Nick_name: Nej det fanns det aldrig till E46. Det skulle i så fall vara en bil specad separat med M-sport paket samt PDC. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.