AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.366

Fälgar replica eller orginal? Spelar roll?

Na
440
Nattugglan
320i 01:a 2,2liter.
Hej!

Finns snygga dubbel-eker fälg till min e46, ser ut som bmw´s roginal, men tror det är utan loggan. Undrar om dubbeleker är samma sak som M3-fälgen? Nja, kanske det inte är.

Hur som hels tså undrar jag om dessa replikor är av bra kvalitet? När hörde efter på BMW så så rekomenderar de inte andra märken än BMW, så klart iför sig de säger så, men de nämnde att har man ett par andra som kanske inte är så bra så kan det bli slitage någonstans i hjulhuset, minns ej var. Skulle väl bero på att fälgen inte är rätt balanserad/tillverkad.

Personligen tycker jag att en fälg borde vara en fälg. Eller finns det skräckexempel på skitfälgar då dem gått sönder eller sliter på bilen?

Jag har ett par Wolfrace, vet inte om de suger eller funkar bra. Vill gärna ha en bubbeleker-fälg, men på bmw är de så dyra.

Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
finns både bra o dårliga kopior.det klart bmw säger så till dig.för att du ska köpa av dom.
Bi
42
BigMack
320/323ia -87
320/325ik -89
Vad det gäller replika fälgar/eftermarknadsfälgar så är det så att man får vad man betalar för. Vikten på fälgen brukar skvallra en del om kvaliten, lätt fälg = dyr fälg och säkerligen en bra fälg.

Tror gör man i kyrkan, man vet saker eller så vet man inte.
Pe
157
Pekki
320dT -14
Köpte kopior till min kärra tidigare i sommras o dom funkar helt ok, bra balans o allt.
Slängde över däcken från mina andra fälgar (Styling 72) som tyvärr hade blivit ganska misshandlade av den förre ägaren.
Kopior på Styling 135 köpta från 4wheels.nu har jag nu 18".

Ser ut så här på bilen Länk
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
snygga fälgar på en fin bil pekki...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.