|
|
|
|---|---|
| Jag har en 740ia -93 som började att gå dåligt på tomgången å började ryka som fan, det luktar brännd olja, nån som vet vad det kan vara för fel. | |
|
Troligen insugningsmembranet. Finns många trådar om detta, t.ex. denna: Länk /Lasse |
|
|
Tja>>>>Antagligen läckande ventilkåpspackning eller det "berömda" insugsmembranet som spruckit... Kolla gärna i "sök inlägg" på t.ex "membran" eller dylikt...Finns en del info där om just ditt problem.. Mvh Janne. |
|
|
Jag tror på ventilkåpspackningen, de spruckan membranen brukar sällan yttra sig så kraftigt. MVH, Victor Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
| Hur kan det vara ventilkåpspackningen, den röker i avgasröret bak inte i motorrummet på grenröret | |
|
Jo...ventilkåpspackningen läker olja o dränker tändstift/spolar osv så att en eller flera cylindrar "tappar gnistan" vilket naturligtvis i förlängningen resulterar i "blårök" ute i avgaserna bak... Mvh Janne. |
|
|
Nu har den slutat att röka men nu går den dåligt på tomgång. Varvar jag på den så går den bra ner till 1000 rpm sen hör man hur det puffar till lite sen går den ner på¨lägre varvtal å börjar gå dåligt |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.