AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
551

Är det ett bra köp?

Pellefant
Är 750 ett bra köp? Läste på my750.com och då vart man ju aningen tveksam till att köpa en... Stämmer det som står där? Skulle inte vara kul att laga bilen får 200000 precis...
bm
70
bmw_e32
750iAL -92
jag har haft min 750iAL-92:a i snart ett år och har inte haft några stora problem med den några lampor som jag fått byta men v12:an spinner som en klocka sköter man bilen så tror jag att den håller sig någorlunda..
eller jag kanske har helt fel vad vet jag e ju rätt så ny på bmw fronten det va min erfarenhet hittils i alla fall
Jag läste kommentarer mot killen på my750.com på ett amerikanskt diskussionsforum, flera av "felen" är tex återkommande fel som verkstan blåst honom på istället för att hitta den riktiga orsaken till problemen osv.
De tyckte han var korkad rent ut sagt...
Nåväl, måndagsex finns alltid på alla modeller hos alla märken.
Drar mig till minnes en galen kärring i USA som för c:a tio år sedan fick problem med sin nyinköpta Volvo som tydligen var ett måndagsex. Hon startade en reklamkampanj MOT Volvo (neonskyltar, tidningsreklam etc) för att få omvärlden att sluta köpa Volvo..måste kostat mer än vad bilen gjorde ;)
Det är väl ingen som undviker att köpa Volvo eller tvivla på dess kvalitet för det..(däremot kan man ju undvika den för att det är en tråkig sossecontainer, men det är ju en annan historia :)

Det finns hundratals andra sajter som my750.com men man skall inte låta sig avskräckas. M-testa bilen innan köp!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.