|
|
|
|---|---|
|
När jag var på inspektion 2 för ett tag sedan var jag med under bilen och kikade lite. Såg att det stod G-Power på slutdämparen. Känner ju till ett företag som gör tillbehör och styling/trim till BMW som heter just så i Tyskland, men tänkte inte så mkt på det just då. Det var först när några kompisar nämde att de tyckte ljudet var grymt i min bil som jag började fundera på det. Är det så att G-Power levererar orginaldämpare till BMW eller är det något eftermonterat på min som inte säljaren nämnde för mig när jag köpte den? Jag älskar ljudet i den men har ingen Z3 2,8 att jämföra med längre då min kompis sålde sin. Vore kul om någon som vet med sig att de har orginaldämpare på kunde kika efter. /Clas | |
|
Det är eftermonterat! Min är helt och hållet standard och låter ibland lite tamt, lite mer muller skulle jag gärna ha... Jag har för mig att du bor i Borås? Jag kommer köra förbi där på väg upp till Stockholm på måndag om du vill jämföra? /Masten Besök gärna min blogg! Länk |
|
|
Tack för snabbt svar Masten och erbjudandet om att jämföra :) Njae, jag är född i Borås men bor sedan ca 20 år i Skövde. Har dock sommarhus nere Varbergstrakten. Misstänker att Du tar vägen över Jönköping efter Borås och då ligger ju Skövde på fel sida, annars hade det varit kul att träffas. Jo, jag misstänkte också att det är eftermonterat, ville mest få det bekräftat bara. Sen får jag väl försöka se om det bara är slutdämparen eller om det är mer rörbitar som är utbytta. Vad jag kunnat läsa så skall det påverka mer än ljudet när sådana delar är utbytta, typ ge några extra hästar men det kan nog vara svårt att få bekräftat. /Clas |
|
| Jag hade G-Power på min första Z3 2.8 och jag kan intyga att ljudet låter maffigt med den slutdämparen på ... | |
|
Kapar tråden lite :D Fick precis mitt Eisenmann (race) system helsvetsat på zätan. Whooooopiiee vilken ljud!!! Lagom tyst å elegant på låglast, med en mumsig tomgång och ett bröööööööööööööööööl när man gasar. TOK nöjd minst sagt. Det var Avgassystemet i bromma som gjorde monteringen utan något att klaga på, toppjobb! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.