|
|
|
|---|---|
|
För några dagar sedan åkte jag till landet med familjen och startade turen utan några som helst problem, inga tända kontrollampor etc. Efter ca 7 mil ser jag att kontrollampan för DSC ( Dynamisk Stabilitetskontroll) har tänts !!!! Jag har inte råkat ut för något missöde eller annat under färden som kunde förklara detta. När jag stannade och slog av bilen efter ca 7,5 mil testade jag att slå på den igen och nu slocknade lampan som den skulle, den har inte tänts sedan dess ( ca 1 vecka) , frågan är varför lampan tändes? är detta något som behöver kollas upp? någon annan som har liknande erfarenheter? Bilen är en 530T 03 - ca 7500 mil på mätaren tacksam för svar. //Beemv | |
|
Trasig/Glapp ABS givare? Gissar bara men det skulle jag kolla iaf. Peace=) |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Nja en ABS givare ger både ABSoch DSC varning. Finns en styrvinkelgivare som känner av i vilket läge ratten befinner sig i ,den brukar kunna krångla och behöva kalibreras om. Kan ju vara så att den ligger på gränsen fel, och ibland indikerar rätt till systemet och ibland fel tex. Måste nog kolla felminnet för att vara säker på vad som har felat. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.