|
|
|
|---|---|
|
Hej! har Michelin Pilot på mina sommar däck tillverkade -03, med ca 5mm kvar. De har på tre däck blivit ojämna förhöjningar på innersta tredjedelen i mönstret (svårt att förklara) till följd av detta så sjunger det nåt enormt i vissa lägen. Vad kan detta bero på? Trodde bara att det drabbade kinadäck! Alltid haft ett gott öga till Michelin men nu tvekar jag. Bilen har gått 8500mil problemet uppträdde vid 8100mil. Kan man komma till rätta med problemet genom att göra hjulinställning (drar inte åt något håll) eller skifta rullriktning? Känns onödigt att köpa nya däck när det finns så mycket att köra vidare på de här. Tack för tips! /JPU | |
|
Det var tråkigt att höra. Det verkar konstigt om det skulle ha med hjulinställningen att göra när det gäller tre däck. Har själv orginalmonterade Pilot HX som rullat ca 7000 mil (bilen 12000) och de sjunger nu på sista versen, men de har gått perfekt hela tiden. AE |
|
| har du ojämt mönster på däckerna?... | |
|
Nej inte vad jag kunnat se eller mäta upp. I 5 mm fram och 6 bak. Framför allt var det höger framdäck som lät och var "skadat" bytte det mot reservhjulet. Alla däck är nollbalanserade. /JPU |
|
|
Slut stötdämpare? Hur långt har de gått? Mvh Björn Bilblogg: Länk |
|
|
Bilen har ju gått 8500 mil, troligt att stötdämparna också har det. AE |
|
| kan inte vara stötdämparna.dom håller mycket längre.min har gått 21500mil,o funkar fint en.kan ju vara en ide o göra en 4 vagnsinställning till att börja med... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.