|
|
|
|---|---|
|
Undrar hur jag ser om jag har angeleyes på min bil (530T E39 03) ? Alltså, jag har sett bilder på weben på sk. angeleyes, och dom ser ungefär ut som mina - men VAD exakt är angeleyes och hur serd om ut??? //beemv | |
|
Angel eyes kallas de ljusringar som sitter runt hel- och halvljusreflektorn. Dessa introducerades när E39 (förra generationens 5-serie) fick sin facelift september 2000 och således har du dem på din bil. De fungerar som parkeringsljus. /Masten Besök gärna min blogg! Länk |
|
|
OK, tack Masten. Visst har jag ringar och grejjer runt strålkastarna, men jag vågade inte riktigt påstå att det var angeleyes - men nu så :=) Kul blog du har förresten. //beemv |
|
| Vad skiljer dem från demon eyes då? | |
|
färgen tror jag. /mvh jocke |
|
|
Både Angel Eyes och Demon Eyes liksom haloringar (Halo = gloria) är smeknamn på samma sak med samma färg om det är original (halogen 10W per sida) man eftersträvar. Originalnamnet är Hella Celis. FP |
|
| Alla nämnda namn är smeknamn eller eftermarknadsnamn då BMW själva benämner de som corona-ringar. | |
|
Jepp, också en variant. Fast BMW tillverkar inget själv, originalet är Hella. Man har även varumärkesskyddat ordet Celis. Länk FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.