|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej Nu har jag äntligen lyckats pillra din mina hemmatillverkade Demon Eyes.. Det blev.. riktigt coolt! Iaf när det är mörkt.. Dom lyser för dåligt när det är ljust ute :( Men priset: 4 ringar = 120:- 8 vita diodrar och motstånd = ca 380:- + lite kabel. Summa: 500:- Helt klart värt det *ler* *glider vidare med mina fina ringar* Johan | |
Toker |
Vart får man tag på ringarna? vad är det för matrial? |
|
plexiglasstavar går alldeles utmärkt att använda... who dares wins... |
|
| Vad är detta ni pratar om? ...ja e "ny" som ni kanske fattar! =O) | |
|
Lite snyggare p-ljus. Kolla här: Länk who dares wins... |
|
|
johan_norman: Vart köpte du din "lösning" till ljusringar?? *nyfiken* Mvh Johan |
|
|
Ahnmarker: jag köpte mina plexi/akrylstavar (8 mm) genom lokal reklamfirma (togs hem från en firma i sthlm jag inte kommer ihåg namnet på). 2 meter stav kostade ca 120:- men det behövdes bara ca 4 x 32cm. Sen köpte jag diodrarna genom Elfa. 1200 mcd, 5mm, 3,6 Volt. + några lämpliga motstånd, dom var på 220 ohm 1% 0,6W. MVH / Johan. Jag utgick från Jim Powells BMW-page www.apexcone.com Johan |
|
|
johan_norman: Du råkar inte ha några bilder på din bil med de nya ögonen?? Mvh Johan |
|
|
Stämmer upp i Ahnmarkers förfrågan, du har inga bilder att dela med dig av?! Länk |
|
|
Jag tar med mig digitalkameran ut i helgen, så ska det nog gå att fixa nån/några bilder. MVH / Johan Johan |
|
|
johan om du tar några bilder kan du va vänlig och skicka dom till mej då ? på jens500@hotmail.com det skulle vara jätte bra!!. |
|
|
Hej Johan maila mig också när du fixat bilder... wrath@hehe.com |
|
|
johan.ahnmarker@swipnet.se Mvh Johan |
|
|
maila mig med ;) CF |
|
|
Ni kan ju kolla in sidan som johan_norman själv har tagit informationen från: www.apexcone.com Ingående beskrivning hur man går till väga. Mycket bilder , sätt på kaffe under tiden sidan laddar! Jim Powell kan! |
|
|
Kollade på apexcone.com och där fanns en utförlig monteringsbeskrivning, dock ingen info om var eller hur han skaffat fram ringarna etc. Länk |
|
|
Hmm om jag inte minns fel så står det att han har köpt lycktinsatser till en 5-serie 02:a och trashat dom och snott ringarna, det står ju nåt om att han har förstört fullt fungerade lycktinsatser för 1500 dollar... dvs ca: 15.000 Kr inte billigt ! läser nåt också längst upp att det är som sagt nya ljusinsatser men med skador som inte passar att säljas därför har dom köpt dom billigt eller nåt... läs och döm själva... =) |
|
|
Ok, kanske inte läste tillräckligt ordentligt, gör ett nytt försök :) Länk |
|
markus00 |
johan_norman: Har du fixar några bilder på dina demon eyes?? verkar ett himmla intressant bygge... funderar på att bygga mig ett par jag med. |
|
Markus00 Jo, jag fick till några suddiga bilder. Har ingen sida att ladda upp dom på, men jag kan maila dom om du ger mig adressen. MVH / Johan Johan |
|
markus00 |
jo gärna markus00@telia.com |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.